Nastartujte G+, YouTube a Twitter

Řada umělců díky YouTube získala uměleckou svobodu a nemají nouzi o zakázky. Publikováním videí na YouTube dosáhli finanční nezávislosti. Jak se jim to povedlo?

Oproti v Česku nejrozšířenějšímu Facebooku, začínáme konečně pracovat i s dalšími sociálními sítěmi. K čemu je dobrý Google+, jak tweetovat nebo vytvořit úspěšný vlog? Vypíchli jsme několik funkcí, které musíte znát. Pojd’me na to.

Na chvíli zavřeme Facebooku vrátka

V některých případech přikládají firmy Facebooku až příliš velkou váhu. Jednou se mě zeptala managerka překladatelské agentury, jak mohou jejich potápějící se agenturu zachránit díky Facebooku. Co myslíte? Facebook by neměl sloužit jako záchranný kruh. Nejen Facebook, ale i další stě, jako jsou Google+, Twitter nebo vyhledávač YouTube jsou onlinovým obrazem vaší firmy. To, jak vaše firma ve skutečnosti funguje a jak se stará o zákazníky, se projeví i na sítích.

Máte už na Facebooku tisíce, desetitisíce fanoušků? Snižuje se vám organický dosah a reklama je čím dál dražší? Navíc od ledna Facebook bude poskytovat vaše osobní údaje třetím stranám. Facebook je samé překvapení, kterým se zkrátka musíme přizpůsobit. Není už konečně ten správný čas podívat se pod kůži dalším sociálním lvům?

Na Google+ jste, víte to?

Každé firmě vytváří Google zápis. Možná už vám někteří zákazníci přidali reference, připomínky a vy jste na ně ještě nereagovali. Zadejte se do Google map název vaší firmy a zkontrolujte, jak váš zápis vypadá. Stačí jej ověřit a můžete si ho vyšperkovat podle libosti. Díky optimalizovanému zápisu v mapách se můžete dostat na přední pozice ve vyhledávání a zájemce může velice snadno dostat informace o vaší firmě. Navíc hned přidá referenci nebo si přečte reference ostatních. Dnes jsou firemní zápisy v mapách součástí sítě Google+.

Základní funkce G+ jsou hodně podobné těm z Facebooku. V principu se snažíte přidávat co nejzajímavější příspěvky, ať už textové, obrázky, videa, odkazy, vytváříte události nebo ankety. Pro nováčky je však mnohem složitější získat fanoušky na G+ než na Facebooku. Zatím nemůžete pro úplně novou stránku nastavit reklamu na získávání fanoušků nebo sponzorovat příspěvky.

Google+ ovládají komunity

V naší agentuře Rh+ marketing se snažíme klienty prezentovat v komunitách. Prodáváte krby? Najděte si komunity, které se zabývají, architekturou, bytovým designem nebo interiéry. Přispíváním do těchto komunit, které mají mnohdy i desetitisíce členů, můžete zvýšit aktivitu u příspěvků až o tisíce procent. Navíc příspěvky, které publikujete v komunitách, zůstávají přímo i na vaší firemní zdi na G+. Můžete samozřejmě vytvořit i vlastní komunitu, kterou nebudou uživatelé vnímat tak komerčně jako samotnou firemní stránku.

 

Vlogujte na YouTube

Co že to? Američani ve vlogování docela slušně válí, zatímco my jsme se v Česku sotva naučili blogovat. Vlog není nic jiného než videoblog. Namísto psaní textů, natáčejte videa. Určitě pro vás není novinka, že video obsah je častokrát mnohem poutavější než ten textový.

Nyní už máte vytvořený profil na Google+. Pod stejnými přihlašovacími údaji vytvoříte kanál na YouTube na pár kliků. Tyto profily jsou pak automaticky propojeny a zůstává vám stejný název firmy.

V každém z nás se někde schovává lenoch. Než abychom si přečetli článek Jak uvázat šátek, raději se podíváme na video návod na YouTube. Je to rychlejší a rozhodně mnohem jednodušší na pochopení. Když si i správně pohrajete s klíčovými slovy, můžete video opět dostat na vyšší pozice ve vyhledávání na Googlu, než je aktuální pozice vašeho webu na stejné téma.

Dnes se spousta vlogerů natáčením videí slušně živí. Tvoří návody na všechno možné, např. lekce hraní na kytaru nebo jak kreslit, dají do toho kus sebe, získávají statisíce shlédnutí. Tím, že můžete videa na YouTube zpoplatnit, se z toho stává zajímavý business.

Virálem k miliónům shlédnutí

Virální video, tedy dobré virální video, vám může rychle obletět celý svět. Před zveřejněním videa si ale udělejte alespoň malý test. Ukažte video několika desítkám lidí, ať vám řeknou názor. Mezi viralitou a trapností je velice tenká hranice. Nechcete přece, aby lidé sdíleli vaše video s komentářem „větší kravinu jsem ještě neviděl“.

Pokračování článku čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.