Můj první milion – případová studie e-shopu Ovečkárna.cz

Nedávno nás velice potěšila recenze jednoho našeho klienta, pana Bernátka. Stálo v ní mimo jiné to, že s oXyShopem za rok vydělal svůj první milion. A tak jsem se rozhodl napsat článek – jako inspiraci pro všechny e-shopery, a také poděkování panu Bernátkovi.

Co může být důvodem přechodu na jiný e-shopový systém

Když za námi pan Bernátek v létě 2014 přišel, již provozoval svůj e-shop Ovečkárna.cz tři roky na platformě Prestashop. Pro přechod na oXyShop se rozhodl ze dvou důvodů:

  • potřeboval profesionální e-shopové řešení,
  • vyžadoval maximální možnou podporu, zejména co se týče marketingu.

O eshopu Ovečkárna.cz

Ovečkárna.cz je menší specializovaný e-shop a jak jeho název napovídá, zabývá se prodejem zboží z ovčí vlny. Najdete v něm vše vlněné: od bačkor přes přikrývky až po ortézy. 

Průběh online marketingové spolupráce

Dnes je tomu skoro rok od zahájení naší spolupráce. Bohužel se jednalo o malý projekt a tak jsme nemohli mluvit do samotného procesu vzniku e-shopu. U velkých projektů je totiž přípravná fáze mnohem náročnější, než by se mohlo zdát; správný postup začíná analýzou silných stránek, prodejních argumentů, slabých stránek či omezení dané firmy, jejích cílů, pokračujeme analýzou její konkurence, a pak samozřejmě analýzou jejich zákazníků, jejich potřeb, problémů…to je ta úplně první fáze, první workshopy s klientem, první uživatelské průzkumy…

Pak teprve navazujeme další fází: tvorbou hypotéz a person, tedy typických uživatelů, resp. potenciálních zákazníků a pak teprve začneme vytvářet první skici webu, které již zachycují a reflektují výše zmíněné.

Všimněte si, že se nejedná o nějaký pocitový návrh designu! Následuje/í další workshop/y s klientem, případně ještě další průzkumy a ověřování hypotéz. Pak se teprve začnou kreslit wireframy a popisovat konkrétní funkce e-shopu, a to jsou teprve vstupní materiály pro grafika – ten vytvoří grafický návrh. My dodáme marketingový plán, tedy jaké propagační nástroje a jakým způsobem bude e-shop využívat a tohle jsou vstupní podklady pro realizaci e-shopu. Víme, jak bude e-shop vypadat, jak bude fungovat, ale hlavně, proč tomu tak je (výsledek průzkumů a analýz)!

 

V případě ovečkárny a jiných malých e-shopů je samozřejmě nereálné projít tímto postupem, který trvá týdny až měsíce a zúčastňuje se jej nejen klient, ale celý tým lidí, od marketingových analytiků, UXáků, grafiků až po technické analytiky nebo „SEO“ lidi.

U ovečkárny jsme před spuštěním udělali analýzu klíčových slov – díky ní jsme alespoň částečně poznali cílovou skupinu a dokázali navrhnout ideální produktovou sktrukturu – ta je mnohem důležitější, než si leckdy začínající e-shopy uvědomují. Je důležitá jak z pohledu SEO, tak pro pozdější úspěšné využívání dalších propagačních kanálů. Strukturu nasadili a provedli nastavení  SEO faktorů.

Samozřejmě jsme před spuštěním definovali, jak bude naše marketingová spolupráce pokračovat: co budou první nezbytné a nejdůležitější kroky, a v jakém rozsahu budeme e-shop následně rozvíjet.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.