Módní pojmy v podnikání a proč se jich zbavit! Část 2.

Slyšíte odevšad, že se mluví o online marketingu a virtuálním obsahu, jak jsou skvělé a nezbytné pro úspěch v podnikání, a tak jste po nich taky začali toužit? Odolejte pokušení a nejdříve promyslete, jestli je to pro vás vůbec to pravé ořechové. Pomůžeme.

V minulém díle této série jsme se zabývali pojmy brand a byznys plán. Zdůraznili jsme, že “brand”, tj. značka, není o logu, sloganu, ani o množství reklamy. Jde o příběh, vytvoření spojení s úspěchem nebo formu, jak se vyjádřit. Značce věříme, protože plní naše očekávání.

“Byznys plán” je druhé z mnoha módních slov, kterému jsme se věnovali. Mnozí začínající podnikatelé stráví nad psaním podnikatelských plánů spoustu času, ale přitom jim chybí reálná data. Někteří významní autoři tvrdí, že je mnohem lepší začít cokoliv dělat a projít si chybami, než plánovat a predikovat budoucnost na základě neověřených předpokladů. Proč? Protože spousta věcí vypadá na papíře velmi dobře a lákavě. V realitě se pak můžou vyskytnout nepředvídatelné okolnosti, nebo se ukážou počáteční předpoklady jako úplně špatné.

 

Další z módních pojmů: online marketing a virální obsah

Každý chce dělat online marketing

Od vzniku a popularizace sociálních sítí nám marketingové agentury vnucují nevyhnutelnost prezentace online. Pro mnohé podnikatele je výsledkem zakořeněná představa o nutnosti prezentovat se online, i když vlastně neví jak. To je samozřejmě voda na mlýn marketingovým firmám, které vám rády navrhnou komplexní řešení...

Online marketing je skvělá forma prezentace. Není ale pravda, že kdo se jím nezabývá, tak neexistuje. Osobně znám mnoho podnikatelů a OSVČ, kteří nejen, že nemají sociální sítě, ale dlouhodsobě odmítají jakýkoliv web. Vytvořili si fungující systém na osobní bázi a se svým podnikáním jsou spokojeni. Měli by zkoušet něco, k čemu nemají vztah ani důvěru?

Co všechno spadá pod online marketing?

  • Webová prezentace
  • Optimalizace pro vyhledávače, SEO
  • Psaní blogu, obsahový marketing, e-knihy
  • Reklama online
  • Sociální sítě
  • Video prezentace
  • Email marketing
  • Webináře, online kurzy

Na první pohled je vidět, že v online marketingu je k dispozici spousta nástrojů a platforem. Využívat online marketing bez hlubších znalostí je jako vzít štětec a jen tak si malovat. Zřejmě po takovém malování asi něco zůstane, možno se to bude i líbit vaším příbuzným, ale bez talentu a praxe asi nebudete organizovat vlastní výstavu.

Pokračování najdete v zářijovém e-magu Starting Up

o autorovi matisko
Peter Matisko

Peter Matisko je konzultantem v oblasti reputačního marketingu, budování firmy a managementu lidských zdrojů. Zaměřuje se jak na budování pro-klientského přístupu a zlepšení marketingové komunikace, tak i na vytváření příjemného pracovního prostředí. Peter vidí jednotlivé aspekty podnikání v širších souvislostech a jeho cílem je spojení částí do efektivního celku. Navštivte web, twitter nebolinkedin.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.