Měříte výkonnost vašeho internetového marketingu nebo jen vyhazujete peníze oknem?

Slavný americký podnikatel Henry Ford kdysi řekl větu, která se brzy stala nesmrtelnou: „Vím, že polovinu prostředků, které vynakládám na reklamu, vyhazuji oknem. Jen nevím, která je to polovina." Tento problém trápí podnikatele dodnes. Špatné zkušenosti s neefektivní reklamou odrazují firmy od dalších marketingových aktivit. A to zbytečně! Přitom již existují techniky, jak si efektivitu on-line aktivit změřit a vyhodnotit.

Výkonnost internetového marketingu

To, že máme firemní internetové stránky, bereme dnes už jako samozřejmost. Avšak stále nám chybí mnoho informací o tom, jak s nimi efektivně pracovat. Mnozí z nás ani netuší, jaký obrovský potenciál jejich stránky mají a jak snadno mohou prostřednictvím účinného výkonnostního marketingu cílit na své zákazníky.

V důsledku této nevědomosti pak mnozí podnikatelé investují své finance zcela zbytečně do aktivit a kampaní, které vůbec nefungují. Často bohužel neví, co je důvodem a proč nemají výrazný vliv na jejich tržby.

Položili jste si někdy otázku, zda umíte změřit a vyhodnotit, jaký vliv na celkových tržbách měly vaše webové stránky? A zda se internetový marketing, SEO (optimalizace pro vyhledávače) a jednotlivé marketingové kampaně skutečně vyplatily, či nikoliv? Troufnete si to dokonce přesně vyjádřit v procentuálním podílu na vašich tržbách? Že ne? Tak byste měli začít co nejdříve o tom přemýšlet.

Webová analytika dokáže změřit výkonnost vašeho online marketingu

Slyšeli jste někdy o měřitelných akcích vašich návštěvníků? Měřitelnými akcemi tzv. konverzemi se zabývá výkonnostní internetový marketing. Měřitelnou akcí je např. počet odeslaných objednávek, nebo počet vyplněných formulářů v poměru k celkové návštěvnosti webu za určité časové období.

Díky těmto údajům, získaných z  webové analytiky (například z Google Analytics), můžete mít perfektní a ucelené informace o vašich skutečných zákaznících. A dokonce můžete začít vyhodnocovat i efektivitu jednotlivých marketingových kampaní i kvalitu SEO (optimalizace pro vyhledávače).

Nenechejte se ošálit iluzí o SEO a o předních pozicích!

Nevěřte jen na slepou, horlivou a bezduchou optimalizaci pro vyhledávače a na „božské“ přední pozice! Začněte si od této chvíle vše měřit a vyhodnocovat. Na tomto základě vše zefektivňujte, aby vám veškeré marketingové aktivity přinášely reálné tržby. Najděte ve vašem online marketingu hlubší smysl.

Přestaňte už řešit pouze návštěvnost webu, neměřte jen proklikovost vašich PPC kampaní. Řešte hlavně skutečný přínos a tržby, které vám z online marketingu i z webu plynou.

Díky různým metodám výkonnostního internetového marketingu získáte zpětnou vazbu o tom, jak reagují návštěvníci stránek na vaši nabídku. Jednoduše zjistíte, kam nejčastěji klikají a proč. Můžete také začít hledat důvody, proč si neobjednávají zboží, ale třeba jen brouzdají a proklikávají se položkami na vašem webu.

 

S použitím speciálních UX nástrojů (pro vyhodnocení uživatelské použitelnosti) můžete lehce vyhodnotit, jak se zákazníci na vašich stránkách pohybují. Z vyhodnocených dat zjistíte, kam umístit hlavní banner tak, aby byl pro návštěvníky atraktivní a všimli si jej. Můžete ale také zjistit, jak uzpůsobit menu, aby se v něm návštěvníci lépe a intuitivněji orientovali.

Chcete-li být úspěšnější – měřte, analyzujte a vyhodnocujte

Poznejte své skutečné zákazníky a cíleně s nimi pracujte. Výkonnostní internetový marketing vám umožňuje zefektivnit vaše marketingové aktivity. Eliminujete tak zbytečně vynaložené prostředky na marketingové aktivity, které nefungují. Z výsledků měřitelných akcí (neboli konverzí) budete moci lépe propagovat svou nabídku a získáte tak mnohem více klientů.

Autor: Bc. Zbyněk Hyrák – www.optimalizovany-web.cz

Tento materiál vznikl za podpory Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

logolink opvk

Diskuze k článku

Přidat komentář
Erik Novotný Já osobně používám https://www.google.com/analytics
27.10.2015 11:26 | Odpovědět

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.