Martin Peška: Pravda o content marketingu

Martin Peška působí v online reklamní agentuře MarketUP jako Project Manager & Content Strategist a stará se například o klienty Mary Kay, Manner, Hamé, Asko, Fanuc, Bubbleology, PayU či AV Media.

Jak se správně trefit do vkusu zákazníků a nastavit správný tón komunikace?

Divila byste se, kolik opravdu velkých firem komunikuje naprosto nekonzistentně na různých místech. Nemají nastavený žádný tón komunikace. Pokud se chcete skutečně odlišit, budovat důvěru, musíte být jiní, umět zaujmout. Současně však musí být tón komunikace přesvědčivý a uvěřitelný.

Jak nastavit tón komunikace? Doporučuji nejprve skutečně poznat své zákazníky. Pokud máte možnost zjistit, jaká slova a jazyk používají, máte mnohdy z poloviny vyhráno. Když rozjíždíte startup, nemáte ještě zákazníky, určitě je na místě vytvořit si tzv. persony, tedy představit si konkrétní lidi, co váš produkt či službu používají. Na základě tohoto poznání si stanovte, jak chcete, aby vaše komunikace působila. K tomu stačí opravdu jen pár přídavných jmen.

A proto, aby byl tón vaší komunikace firmy opravdu jednotný, si udělejte jasný soupis všech míst, kde je zákazník vaší komunikací zasažen, od vizitky přes newsletter až po sociální sítě. Nejlepší je mít k dispozici také příklady typické komunikace značky v různých situacích a ukázky, jak komunikace vypadat nemá. To vám rozhodně pomůže udržet konzistenci tónu vaší komunikace a tím i její uvěřitelnost.

Co když prostě nemám básnické střevo? Je i tak pro mě content marketing vhodný nebo si to můžu u zákazníků hodně pokazit, když mi to nepůjde?

Nemyslím, že je nutné mít přímo básnické střevo. Nemusíte být nutně ani kreativní, ačkoliv je to výhoda. Je to ve své podstatě řemeslo jako každé jiné, kterému se dá naučit.

Rozhodně ale souhlasím tím, že pokud se content marketing dělá bez jakéhokoliv rozmyslu a neuvážlivě, nejen, že bude neefektivní, ale špatný content může i napáchat velké škody. 

Pokračování rozhovoru najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.