Marketing: Zrádné SEO

SEO (z anglického Search Engine Optimalization) je disciplína online marketingu. Na první pohled na něm nic není, ale jen co se do něj pustíte, zjistíte možná, že je to překážkový běh na dlouhou trať. Musíte být vytrvalí a mít správnou techniku. A to hned na startovné čáře, která je lemována klíčovými slovy.

Naučte se správně vybrat klíčová slova

Zásadní roli v míře návštěvnosti webových stránek hrají internetové vyhledávače, v našem prostředí především Google a Seznam. Internetové vyhledavače provádějí tak zvanou indexaci – procházejí, zaznamenávají a hodnotí obsahy jednotlivých webových stránek. Jaká jsou kritéria hodnocení? Patří mezi ně atraktivita a serióznost webu i váha slov umístěných na stránce. Vysoká návštěvnost je logickým cílem většiny majitelů webových stránek. Z pohledu internetových vyhledavačů to znamená umístit se při vyhledávání relevantních frází na co nejvyšší pozici.  Účinnou cestou, jak toho dosáhnout, je správný výběr klíčových slov. 

Dobře provedený výběr klíčových slov zdaleka nespočívá pouze v porovnání hledanosti, to by byla vaše práce příliš jednoduchá. Klíčová slova s vysokou úrovní hledanosti – kupříkladu „autoservis“ nebo „rodinné domy“ – jsou totiž zároveň vysoce konkurenční.

Abyste dosáhli umístění na dobré pozici, musíte u často vyhledávaných frází soutěžit s velkým množstvím dalších výsledků.   

Návštěvníci webových stránek jsou potenciálními zákazníky či pravidelnými čtenáři. Chcete-li zvýšit účinnost přechodu od návštěvníka k zákazníkovi nebo věrnému uživateli, je potřeba při výběru klíčových slov dbát také na relevanci. Díky tomu se vám podaří přilákat na své stránky pozornost lidí, kteří je skutečně využijí, kupříkladu k nákupu zboží.

 

Nesmíte zapomínat ani na použitelnost fráze pro obsah webu. Vytváříte-li text pro web, určitě neoceníte nutnost pracovat s frází typu „plastová okna ceník“. Přesto, že její hledanost bude na vysoké úrovni, zapracovat takové slovní spojení do přirozeného textu není příliš dobře možné. Lepší bude proto zvolit variantu „ceník plastových oken“.

Sběr dat

Sběr dat je výchozím bodem každé analýzy klíčových slov. Díky němu získáte soubor možných variant, z nichž si pak vyberete tu nejlepší. Vhodnými nástroji pro zisk vstupních dat k analýze jsou kupříkladu:

  • Plánovač klíčových slov od Google Adwords
  • Nástroj pro návrh klíčových slov od Skliku
  • Data z Google Analytics (pokud již nějaké stránky máte)
  • Data z PPC kampaní (pokud již nějaké aktivní kampaně máte)
  • Google Suggest
  • Našeptávač Seznamu

Přestože jsou tyto nástroje užitečné, nejsou dokonalé. Úkol rozšířit seznam vybraných frází o synonyma a jiné možné tvary bude tedy na vás. Máte-li kupříkladu připravenu výchozí frázi „půjčovna automobilů“, nabízí se vám rovněž:

Půjčovna automobilů, půjčovna aut, půjčovna vozů, autopůjčovna, pronájem auta, pronájem vozu, pronájem automobilu, auta k zapůjčení, automobily k zapůjčení, vozy k zapůjčení, půjčení auta, půjčení automobilu, půjčení vozu    

Hledanost klíčové fráze

Hledanost je prvním kritériem, které určí, zda je některá fráze vhodnou volbou, nebo se pro vaše účely vůbec nehodí. K získání informací o hledanosti využijte Plánovač klíčových slov v rámci Google Adwords. Ten umožní naráz porovnat hledanost až padesáti různých variant. 

 

Pokračování článku o internetovém marketingu čtěte ZDARMA
v e-magu Starting Up:

Autor: David Brenner, Agentura Najisto

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.