Levné formy internetové propagace? Katalogové zápisy nebo e-mailing

Že se dnes v internetových vodách neobejdete bez vlastních webových stránek, je už stará písnička. Co ale s hotovým webem, když o něm nikdo neví? Neházejte do odpadu úsilí, které jste při vytváření firemních stránek vynaložili. Od vytvoření dobrého webu je potřeba udělat mnoho dalších kroků k tomu, aby se o něm svět dozvěděl. Některé z nich vás ale nebudou moc stát a posunu vás o míli kupředu. Ptáte se, které to jsou?

Segmentace – krok ke zvýšení relevance vašeho sdělení

Pokud nemáte novinky či akce a slevy, o kterých je klienty dobré pravidelně informovat, pak e-mailing vcelku postrádá smysl. V případě, že je tomu naopak, se ale může stát jedním z nejvýznamnějších zdrojů vašich zakázek či objednávek.

Sami jistě víte, že vás čas od času zaujme předmět e-mailu, který přistane ve vaší e-mailové schránce, a otevřete jej. Mnozí z nás od tohoto kroku pokračují rovnou k návštěvě webové stránky odesilatele. Mise splněna.

Ve většině případů ale reklamní sdělení obchodníků putují rovnou do koše. Jak se této situace co nejlépe vyvarovat? Důležitá je segmentace. Co že to slovo znamená? Zjednodušeně řečeno je třeba roztřídit početný seznam vašich zákazníků do přehlednějších „šuplíků“, které budou logicky dávat větší smysl.

 

Ne všechny své zákazníky zaujmete každou informací. Sledujte tedy jejich chování nebo je „roztřiďte“ tím nejjednodušším způsobem – podle hodnoty jejich nákupů. Všímejte si také počtu návštěv a objednávek – tak vygenerujete například jádro věrných zákazníků. Segmentace vám jednoduše pomáhá zacílit e-maily tak, abyste zvýšili relevanci svého sdělení, a tím pádem i pravděpodobnost jeho konverze.

Zákon je třeba dodržovat i v internetových vodách

Dávejte si ale pozor. I na e-mailing se vztahují pravidla a to nejen ta nepsaná, ale také zákonná. Pro příjemce například musí být jednoznačně identifikovatelný odesilatel. Nezapomeňte se proto „podepsat“, ať už jako vaše společnost nebo vlastním jménem. Váš e-mail také vždy musí obsahovat informaci, že se jedná o „obchodní sdělení“.

Pokud si příjemce přeje odhlásit odběr e-mailů, musí mu tato služba být jednoduše a bezplatně umožněna. Podle českého zákoníku totiž mohou být reklamní sdělení zasílána pouze uživatelům, kteří k tomu dali svůj výslovný souhlas.

Agentura Najisto

Pokud i nadále tápete v oblasti internetové propagace a nejste si jisti, která forma je vhodná právě pro Vaše podnikání, neváhejte se obrátit na odborníky. Agentura Najisto a její tým vám rádi podají pomocnou ruku a zajistí, aby byla Vaše firma na internetu vidět.

Autor: Agentura Najisto

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.