Když chcete svůj starý web vyměnit za nový

Ruku na srdce. Jak staré jsou vaše současné webové stránky? Pokud už je tomu nějaký pátek, co váš web spatřil světlo světa, možná právě teď nastává čas na to uvažovat o jeho modernizaci. Jak ale postupovat, když chcete svůj starý web vyměnit za nový?

Vyčleňte si akurátní rozpočet

Pokud se rozhodnete zvýšit úroveň či přistoupit k modernizaci svého webu, měli byste si určit a vyhradit částku, kterou jste ochotni do tvorby webu investovat. Můžete mít představu perfektních webových stránek od předních internetových agentur, ale pokud nemáte dostatek financí, daleko nedojdete.

Na trhu jsou studia od těch nejlepších, řešící pouze velké projekty s obřími rozpočty, až po ty menší s dostupnější cenovou nabídkou. Každé dobré studio by vám mělo být schopno napsat předběžnou cenovou kalkulaci poté, co jim objasníte požadavky, které máte na váš nový web. Proto neváhejte a napište pár poptávek. Pokud se vám podaří sehnat studio podle vašich představ, můžete se pustit do samotného projektu.

Důležitá je struktura nového webu

V první řadě byste měli tvůrci budoucího webu sdělit, jaké máte od webu očekávání a co je jeho cílem. Vysvětlit, kdo jsou vaši hlavní klienti a odkud plyne zdroj návštěvnosti vašich stránek.

V další fázi tvorby webových stránek se řeší struktura webu – jaké prvky by měly být na viditelných místech a co by mělo v první řadě upoutat oči klienta. Současně by měla být také vyřešena otázka složitosti a rozvržení menu. Zde doporučuji si nechat poradit od návrhářů. Vědí, jaké je standardní rozvržení a kde by měly jednotlivé položky být. Pokud tam budou specifické položky, je nutné po konzultaci vybrat nejlepší místo tak, aby klient položku intuitivně a jednoduše na stránce nalezl. Každým okamžikem, kdy návštěvník nebude vědět kam na vašem webu kliknout, se zvyšuje šance, že váš web nakonec opustí.

 

Grafický návrh nepodceňuje ani nepřeceňujte

Po nakreslení základní struktury a rozvržení, se obvykle řeší vizuální styl webu. Pokud už máte nějaký firemní design (např. logo), měly by na něj stránky stylově a barevně navazovat. Po vytvoření návrhu jej zkuste zkonzultovat i s vašimi kolegy či přáteli, každý názor se počítá. Nebojte se napsat studiu výtky. Napište jim, jestli se vám něco nezdá nebo byste chtěli něco jinak. Málokdy se stává, že hned první grafický návrh je finální.

Pokud se shodnete na vzhledu titulní strany, grafik by měl rozkreslit další podstránky. Ty byste měli také vidět a schválit. Poté, co je grafika připravena podle vašich představ, se předají náhledy ke kodování a web začíná mít svou reálnou podobu.

Průběžná péče o nové stránky

Po skončení projektu si dobře vše zkontrolujte, jestli vše funguje jak má.  Neznamená to, ale že  se můžete o stánky po skončení jejich tvorby přestat starat. Stránky nezapomeňte aktualizovat a doplňovat o nové informace, protože jen stránky s aktuálními informacemi jsou efektní a splní svůj účel.

Tento článek pro vás připravil: Tomáš Hrabec se společnosti LOGODream, s.r.o.

Logodream

Společnost Logodream je tým lidí, kteří se webovým prezentacím věnují už několik let. Naším cílem je dát klientům přidanou hodnotu a dodat webovou prezentaci dělanou na míru jejich představám.

Inspirujeme se u nejlepších grafických a internetových studií na světě, kde se také učíme a objevujeme nové možnosti a trendy.

www.logodream.cz

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.