Kdy a kolik se vyplatí investovat ve vyhledávačích do SEO a PPC?

Chcete mít odkaz na vaše firemní stránky ve vyhledávačích? To není zas až tak neobvyklé a ani nesplnitelné přání. K jeho naplnění vede ale několik cest. Víte opravdu, kdy se vám vyplatí investovat do optimalizace (tzv. SEO) a kdy do PPC reklamy? A kolik to všechno stojí? Na tyto otázky vám odpoví právě tento článek.

Kolik stojí SEO a kolik PPC

Cena za PPC

Pořadí PPC reklam a jejich pozice nahoře nebo/a v pravém sloupci (na obrázcích) se zobrazuje podle aukce ceny za proklik na dané klíčové slovo a několika dalších parametrů výkonu, které si u PPC kampaně nastavíte. Za zobrazení reklamního odkazu ve vyhledávání se platí přímo danému vyhledávači, tj. Google nebo Seznamu. Cena za proklik je individuální podle toho, jak moc je dané klíčové slovo konkurenční, obecně se ale u většiny slov dá pohybovat okolo 10,- Kč za proklik.

 

Cena za SEO

Naopak, za proklik na vaše stránky z přirozených výsledků vyhledávání nic Seznamu ani Google neplatíte. Nicméně není to zcela bezplatná reklama.

Pokud na SEO vy sami oborníci nejste, platíte honorář firmám, které postupně a zodpovědně v rámci tzv. "off-page faktorů a on-page faktorů" (on/off page faktory jsou souborem technik úprav a nastavení prvků na www stránkách i mimo ně) vyladí vaše stránky a odkazy na internetu tak, aby roboti vyhledávačů (roboti jsou programy, které procházejí, mapují a hodnotí www stránky) a uživatelé internetu svou návštěvou stránek, způsobili, že pozice vašich stránek poroste pomalu na přední pozice.

Zjednodušeně řečeno, SEO je soubor několika optimalizačních technik, které se aplikují na www stránky za účelem získání lepších pozic těchto stránek na první straně tzv. fulltexových vyhledávačů – tj. Googlu a Seznamu.

Dobře udělaná „SEO optimalizace“ internetových stránek dokáže zajistit, že se vaše stránky budou zobrazovat ideálně na jedné z prvních tří pozic ve výsledcích vyhledávání. Za dobrý výsledek se ale na velmi konkurenčních trzích dá považovat zobrazení www stránek na první stránce s výsledky vyhledávání.

Podívejte se na video 10+1 nejčastějších chyb v SEO a poučte se z nich

Zároveň ale udělat dobrou optimalizaci není pro laika nic jednoduchého a také je třeba mít na paměti, že pořadí výsledků vyhledávání se nedá ani dobrou „SEO optimalizací“ zcela ovlivnit a doba působení optimalizace není ani nekonečně dlouhá – vyhledávače zobrazují přirozené výsledky vyhledávání na základě algoritmů, které jsou plně v režii vyhledávačů a jejich parametry (a také váha jednotlivých parametrů) jsou přísně střeženy.

Kolik tedy taková zodpovědná péče o www stránky v rámci SEO optimalizace stojí? Odpověď není jednoduchá. Vždy je to vysoce individuální – záleží především na konkurenci klíčových slov v oboru, ve kterém se podniká. Běžně se cena pohybuje v řádu tisíců korun měsíčně. SEO ale většinou není záležitost jednoho měsíce, je doporučováno si jej „vzít na pomoc“ alespoň na období 12-ti měsíců

Když SEO nestačí

Pokud je klíčové slovo, což je výraz, který je pro konkrétní byznys prioritní a důležité, na které chce firma být viděna vysoce konkurenční jako např. "plechové garáže", pak je optimalizace zdlouhavá, náročná, dražší a je nutné přemýšlet i o doplňkové formě zviditelnění. Vhodnou formou je právě v úvodu zmiňovaná PPC reklama.

Kolik byste měli za reklamu ve vyhledávačích zaplatit?

Odborníci na SEO a PPC systémy se shodují, že minimální měsíční útrata za online marketing (SEO a/nebo PPC) by se měla pohybovat od 3 000,- Kč bez DPH výše. Ceny za SEO si mohou specializované firmy účtovat paušální, případně za proklik a nebo se dá setkat také s platbou za „výkon“ tzn. za uskutečněné konverze (prodeje či objednávky).

Autor: Jan Boštík, HIS WORK s.r.o. – redakčně upraveno a doplněno.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.