Kdy a kolik se vyplatí investovat ve vyhledávačích do SEO a PPC?

Chcete mít odkaz na vaše firemní stránky ve vyhledávačích? To není zas až tak neobvyklé a ani nesplnitelné přání. K jeho naplnění vede ale několik cest. Víte opravdu, kdy se vám vyplatí investovat do optimalizace (tzv. SEO) a kdy do PPC reklamy? A kolik to všechno stojí? Na tyto otázky vám odpoví právě tento článek.

Reklama ve vyhledávačích – SEO vs. PPC

Placená a neplacená reklama ve vyhledávačích

U internetové reklamy ve vyhledávačích je třeba rozlišovat dvě základní úrovně. Internetové vyhledávače – Google a Seznam, které zaujímají 97% vyhledávání na českém internetu – totiž  zobrazují dva rozdílné druhy výsledků vyhledávání.

 

Příklad vyhledávání v Googlu a Seznamu na klíčové slovo „PPC reklama“

 

SEO – výsledky přirozeného vyhledávání

První část odkazů v prostředí internetových vyhledávačů je tvořena takzvanou optimalizací pro vyhledávače (SEO z anglického „search engine optimization“) – na obrázku jsme je vyznačili zeleně.

O SEO podrobněji v článku Optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO).

Tyto výsledky (SEO) jsou primárním způsobem, jak zviditelnit www stránky a zvýšit jejich návštěvnost, SEO by proto mělo být vaší první investicí do výsledků vyhledávání. Jinak se tyto výsledky nazývají také jako "výsledky přirozeného vyhledávání", tj. neplaceného. Jsou to tedy neplacené pozice.

PPC – reklamní odkazy

Naopak oranžově označené výsledky vyhledávání jsou tzv. PPC reklamy (z anglického "pay-per-click"). Jako PPC reklama se označuje placené zobrazení reklamního textu (odkazu), kdy se platí nikoli za jeho zobrazení, ale za konkrétní proklik (tzn. za to, že se člověk dostane pomocí kliknutí na odkaz v reklamě na vaše stránky). PPC reklama je efektivní reklamní nástroj, většinu provozu na vašich stránkách (návštěv) by ale v ideálním případě mělo pocházet z přirozených výsledků vyhledávání. Těm navíc lidé obecně více důvěřují, než reklamním odkazům.

O PPC více v článku Internetová reklama ve vyhledávačích, kontextuální reklama (video).

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.