Jak zvýšit účinnost direct marketingové kampaně (e-mailových nabídek)

Rozesíláte svým partnerům či zákazníkům v rámci vaší direct mailové kampaně e-mailové nabídky? A víte s určitostí, jestli jsou vaše snahy oslovit zákazníka účinné a efektivní? Prozradíme vám, jak to zjistíte.

E-mailová kampaň

Bezesporu nejdůležitější je samotná nabídka e-mailu, tedy důvod, proč e-mailovou kampaň realizujete, pokud Vaše nabídka nebude dostatečně atraktivní, ani newsletter nesklidí příliš mnoho pozornosti. Co byste však neměli z hlediska formy e-mailové nabídky opomenout je vzhled e-mailu, jeho čitelnost a bezproblémové zobrazení v různých e-mailových klientech či freemailových účtech. Myslete na všechny příjemce a umožněte jim, aby si váš e-mail zobrazili jako běžnou stránku ve svém internetovém prohlížeči.

První dojem je důležitý nejen při osobním jednání, ale také při e-mailové komunikaci. Vypadá-li vaše nabídka hezky na pohled, je přehledná a snadno čitelná, je pak i mnohem účinnější. Proto mají HTML e-maily vyšší účinnost než prostá textová sdělení. Vložené obrázky navíc podpoří emocionalitu a zvýší účinnost sdělení. Podle studie Email Marketing Metrics Report z roku 2006 mají HTML e-maily až o 22% vyšší klikatelnost (tzv. click-through-rate ,CTR), než e-maily textové. Znamená to, že už jen to, že svou e-mailovou nabídku zpracujete ve formátu HTML, získáte větší šanci, že vaše nabídka bude reflektována.

Úskalí e-mailového direct marketingu

Různé e-mailové programy mají různou podporu zobrazení HTML e-mailů. V některých vypadají stejně tak, jak je navrhl grafik, ale v některých jsou naprosto nepřehledné a tím i nečitelné.

Stejně tak, ne každý freemailový účet plně podporuje ve svém webovém rozhraní správné zobrazení HTML e-mailů. V některých z nich může být vaše, jinak perfektní nabídka naprosto nepřehledná, tudíž nečitelná a nezajímavá.

Pozor také na firemní restrikce a bezpečnostní opatření pro firemní poštu. V některých firmách může být zakázáno zobrazování obrázků, ukládání příloh apod.

Problémy vyřešíte, když jako první větu do e-mailu přidáte tzv. show-online odkaz. Když na něj uživatel klikne, otevře se mu e-mail v internetovém prohlížeči, tj. jako běžná webová stránka. Pak jen stačí odladit tuto stránku pro nejpoužívanější prohlížeče – Internet Explorer, Firefox, Opera.

 

Bude-li e-mailová nabídka personalizovaná, aby měl čtenář pocit, že je určena jen jemu a dostatečně zajímavá, můžete brzy očekávat první objednávky či registrace.

Často se také stává, že se lidé přihlásí k odběru newsletterů a zasílání novinek, ale pak ignorují vše, co jim zasíláte. Pokud nechcete, aby to tak bylo i s vašimi informačními e-maily, pak musíte najít způsob, jak z nich zase udělat aktivní uživatele.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.