Jak získat databázi kontaktů pro efektivní e-mailový marketing

Kvalitní databáze kontaktů je pro úspěch e-mailingových reklamních kampaní klíčová. Jak ale potřebné kontakty získat a jak příjemce zaujmout natolik, aby váš e-mail otevřeli? Připravili jsme pro vás několik tipů na techniky a nástroje, které vám pomohou sbírat e-mailové adresy nových potenciálních zákazníků vašeho e-shopu a zvýšit efektivitu vašich reklamních kampaní.

Jak získat databázi kontaktů pro e-mailovou rozesílku

1 Pracujte s vašimi stávajícími zákazníky

Kvalitní databázi kontaktů pro přímé oslovení e-mailem již jako provozovatel e-shopu s největší pravděpodobností máte. Jsou to vaši stávající zákazníci, kteří už u vás nakoupili. „Velkou výhodou databáze stávajících zákazníků je velká informační hodnota jednotlivých záznamů. Každý kontakt totiž většinou obsahuje i nákupní historii, což lze využít například pro dobře zacílené akční nabídky a cross-selling,“ uvedl Jan Penkala, konzultant společnosti Acomware. „Konverzní poměr se při využití stávající databáze zákazníků pohybuje okolo 1 – 3 %, výhodou jsou nulové náklady na pořízení kontaktů,“ dodal Penkala.   

2 Nabídněte užitečný obsah ke stažení

Mezi nejefektivnější metody pro získávání kontaktů patří nabídnutí nějakého zajímavého obsahu zdarma za poskytnutí kontaktu. Oblíbené jsou například stručné elektronické příručky a e-knihy. „Provozujete například e-shop s potřebami pro fotografy? Nabídněte návštěvníkům stránek jednoduchou příručku Jak správně fotografovat. Vytvoření kvalitního a unikátního obsahu a potřebných formulářů na stránkách sice něco stojí, získáte však kvalitní databázi e-mailů na své budoucí zákazníky,“ popisuje dále efektivní možnost, jak získat e-mailové adresy Jan Penkala.

3 Využijte moderní softwarové nástroje

Se získáváním kontaktů a e-mailovými kampaněmi vám mohou pomoci i různé softwarové nástroje. Současným hitem je například systém Silverpop, který firmám a e-shopům umožňuje snadno spravovat a rozesílat e-mailové kampaně a také vyhodnocovat jejich účinnost. Tento systém mimo jiné monitoruje, kdy si příjemce e-mail otevírá, a tomu poté přizpůsobí čas odeslání dalších sdělení. To spolu s propracovanou technologií rozesílání až několikanásobně zvyšuje podíl příjemců, kteří váš e-mail opravdu otevřou. Konverzní poměr lze podle zkušeností zvýšit s pomocí tohoto nástroje až o desítky procent.

Sběr kontaktů na webu pak usnadní třeba nástroj PadiAct, který umožňuje zobrazit patřičný formulář jen těm návštěvníkům, kteří se na vaše stránky vracejí. Takto získáte kvalitní databázi návštěvníků, které váš e-shop zajímá, byť na něm zatím ještě nenakoupili. Silverpop i PadiAct jsou ovšem placené nástroje, vždy je proto nutné sledovat také návratnost investic (ROI) do jejich využití.

4 Nákup databáze nemusí být vždy výhodný

Dobrým řešením může být i nákup e-mailových adres od marketingových agentur, které se na tuto činnost specializují. Připravte se však na to, že za kvalitní databázi kontaktů budete muset zaplatit odpovídající cenu. Jedna e-mailová adresa vás může přijít klidně i na 10 Kč. Problémem mnoha nakoupených databází je neaktuálnost e-mailových adres a z ní plynoucí nízký konverzní poměr e-mailingových kampaní. Efektivnější bývá nákup tzv. Leadů, konkrétních poptávek, které shromažďují specializované internetové firmy – například odborné weby či porovnávače cen. Leady však bývají drahé, je proto třeba si pečlivě spočítat, zda se jejich nákup vyplatí.       

5 Sběrem kontaktů v prodejně získáte kvalitní databázi

Provozujete kromě e-shopu také kamennou prodejnu? Překvapivě účinnou metodou bývá sběr e-mailových kontaktů přímo na prodejně například pomocí registračních kartiček rozdávaných a vybíraných u vchodu či u pokladny. „E-mailové kampaně s takto pořízenými databázemi kontaktů mívají vysoký konverzní poměr, klidně i 80 %. Jako motivace zákazníků k uvedení jména a e-mailové adresy může sloužit třeba kupón na slevu nebo drobný dárek. Připravte se ale na náklady ve výši asi 5 Kč na jeden kontakt,“ sdělil Jan Penkala.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoli metodu sběru e-mailových adres, nezapomeňte do celého procesu sběru začlenit i zákazníkův souhlas se zasíláním obchodních sdělení!

Zdroj: Společnost Acomware

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.