Jak (ne)dělat content marketing v roce 2015

Content marketing je nejrychleji rostoucí marketingovou strategií dnešních dnů. Podle výzkumu vlivné americké content marketingové agentury Contently se mu věnuje 80-90 procent amerických firem. Polovina z nich utratí až čtvrtinu svého marketingového rozpočtu za obsahový marketing. Dobře, to je Amerika, ne ČR.Přes Atlantik je to – co se týče trendů –co by kamenem dohodil, a tak se už se naplno projevil i v Česku. 

Podle výzkumu mezi českými marketéry realizovaného portálem Idealisti.eu je content marketing na špici v popularitě. Bude se o něm hodně mluvit a začne se masově využívat. Ať chcete nebo ne, na chuť mu začne přicházet mnoho vašich konkurentů, takže byste neměli zaspat a začít s ním taky. Nejenom ale začít, rovnou ho dělat dobře. Tak, aby odpovídal standardům, které vyžaduje rok 2015.

Napsala: Barbora Šípková

Content je nová nablýskaná hračka pro všemožné reklamní agentury. S nabídkami content marketingových strategií „na míru“ se brzy roztrhne pytel. Pravdou ale je, že je to spíše o vás, než o agentuře. Agentury ať si nechají korporátní sféru, váš start-up patří do jiných rukou.

Jakých? Vašich! Vy nejlépe víte, co umíte. Vy sami jste nositeli vašeho know-how, ne agentura. Ta to může více či méně zdařile předstírat, ale lidé jsou už dnes hodně prozíraví a dala bych ruku do ohně, že to na obsahu, který k nim od vás jde, půjde vidět.

Představte si, že si chcete namluvit protějšek. Určitě byste za sebe nenechali mluvit nějakého nastrčeného dohazovače, ale radši na to šli osobně. Jde přece o vás.

Dalším důvodem, proč byste si měli dělat content marketing ideálně svépomocí, je to, že pokud si chcete s někým doposud cizím vybudovat důvěru, nejdříve s ním musíte strávit nějaký čas. Agentury se někdy střídají u klientů jako na běžícím páse. Nejlepšího přítele nebo partnera pro život si neuděláte ze dne na den.

Stejné je to v obsahovém marketingu – musíte dát člověku na druhé straně čas, aby si na vás přivyknul. Postupným publikováním zajímavého obsahu mu nenásilně ukázat, že o svém oboru hodně víte, rozumíte mu, a když pak bude potřebovat konkrétní produkt nebo službu, tak si vzpomněl právě na vás. Chce to pravidelnost a kvalitní obsah.

Marketingová agentura vám může pomoc s nastavením strategie pro obsahový marketing, pokud jste v koncích dřív, než jste vůbec začali. Tu čest psát texty ale dejte sami sobě. Není to nemožné – příkladem zdařilého kontentu je blog e-shopu Fluffy Oak, o kterém jsme si povídali s jeho zakladatelkou Veronikou Sedlákovou v květnovém vydání e-magu Starting Up. Ta články na blog sama vymýšlí i osobně píše.

Za příklad content marketingu z jiných kruhů se dá považovat kniha Franka Underwooda, kterou zamýšlel pro jeho program AmericaWorks. Pro neznalé – jde o postavu kultovního amerického seriálu z prostředí Bílého domu House of Cards. Ta má taky za cíl dát příběh a vybudovat důvěru pro produkt, v tomto případě je produktem jeho politický program pro nadcházející primárky. A opět se ukázalo, že nějaký cizí pisálek nemusí být to pravé řešení.

Rozhodnutí je na vás… Ať už ale ke klávesnici necháte zasednout “svou maličkost“ nebo to bude nějaký vámi určený člověk, vězte, že následujících pár rad přijde vhod.

 

Takže jak (ne)dělat obsahový marketing v roce 2015?

Pokračování článku s tipy, co budou v content marketingu fungovat,
najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.