Jak napsat článek na web, aby přilákal čtenáře a zpětné odkazy

Pokud jste právě dopsali nový článek na váš firemní web tak asi uvažujete nad tím, jaký by mohl mít ohlas a kolik lidí by mohl zaujmout natolik, že na něj zpětně odkáží. Ještě než vypustíte své sdělení do virtuálního světa, zkuste se zamyslet nad tím, co je ve vašich silách, abyste jeho pomocí získali množství zpětných odkazů.

Internetový článek

Titulek

Titulek patří mezi faktory, které výrazně ovlivňují, zda si váš příspěvek vůbec někdo přečte. O zásadách pro tvorbu vhodných titulků si můžete přečíst v článku 10 nejlepších titulků všech dob. Je mnoho způsobů, jak zvýšit atraktivitu titulku.

Zajímavý a přitažlivý titulek by měl být

  • originální,
  • ne zbytečně dlouhý,
  • srozumitelný,
  • pravdivý,
  • vtipný (ale pozor, abyste nebyli jedinými, kdo vtip chápe).

Obsah

Řekněme, že se vám podařilo čtenáře titulkem zaujmout a ten se nyní pouští do čtení textu  vašeho článku. Jak dosáhnout toho, aby po přečtení prvního odstavce od dalšího čtení  neupustil? Není to zas tak těžké.

Snažte se především dodržovat základní pravidla pro tvorbu hodnotného obsahu

  • Srozumitelnost – mějte na paměti, že ne každý čtenář rozumí dané problematice stejně dobře, jako vy. Snažte se proto vše, co by nemuselo být někomu jasné, pořádně vysvětlit a popsat.
  • Stručnost – uvědomte si, že kdyby měl čtenář zájem o „košaté“ formulace, pustí se raději do četby beletrie. Vy ale buďte věcní, pište výstižně, jasně a přesně formulujte své myšlenky.
  • Přínosnost – nemusíte hned „objevovat Ameriku“. Přínosem pro čtenáře může být například i to, pokud nějaké známé informace zpracujete přehledným či netradičním způsobem. Vlastní invence v podobě osobních zkušeností či nápadů se ovšem také cení.
  • Serióznost – možná se to zdá jako samozřejmost, ale svá tvrzení byste vždy měli podložit věcnými argumenty. Dobrým způsobem je také odkazovat se na všeobecně uznávané autority.

Základem by rozhodně měl být pravopisně správný text, bez zbytečných hrubek a překlepů. Chcete-li působit seriozně, očekává se od vás jistá stylistická úroveň. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je dát před vydáním text k přečtením nějaké další osobě. Možná byste nevěřili, kolik chyb či nevhodných formulací ve svém textu sami nevědomky necháváte bez povšimnutí.

Neváhejte také ve vhodných případech doplňovat svůj textový obsah obrázky, screenshoty, schématy či animacemi. Ty jsou nejen atraktivním zpestřením pro čtenáře, ale navíc často dokáží ideu těžko popsatelnou slovy přiblížit přehledným a srozumitelným způsobem.

 

Forma

Je jasné, že když budete čtenářům poskytovat naprosto originální, velice zajímavé a přínosné informace tak nad formou klidně přimhouří oči. Přesto se vyplatí věnovat jí také dostatek pozornosti, protože vám může přinést další „body k dobru“.

Snažte se tedy, aby váš text byl dobře čitelný a pro čtenáře přehledný. Snad nikoho nebaví prokousávat se dlouhým nezformátovaným textem. Používejte tedy vhodné členění do odstavců, seznamy s odrážkami, tučné písmo, kurzívu a prokládejte text nadpisy. Stále přitom však mějte na vědomí, že všeho moc škodí. Vhodné je rovněž dodržování základních typografických konvencí.

Tip na závěr

Chcete si podrobně otestovat „odkazovatelnost“ svého textu a umíte anglicky? Zkuste využít nástroje How linkable is your blog post?. Možná budete překvapeni, co všechno ji může ovlivnit.

Zdroj: H1.cz s.r.o.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.