Jak na vyhodnocování PPC kampaní

Vytvořit PPC reklamu je samo o sobě jednoduché. Vytvořit PPC kampaň, která bude funkční, účinná a prodejně výkonná už tak snadné není. Musíte věnovat čas nejen správnému sestavení, ale pak i následné správě a optimalizaci, radí Eliška Kubátová z Ušetřeno.cz.

Nevypínejte, optimalizujte

Kampaň tedy nějaký čas běží a my koukneme do výsledků a pořád to nevypadá dobře. Vypnout? Určitě ne! Důvodů, proč kampaň nefunguje, může být mnoho, a vypnutím je neodhalíte. Další krok je tedy postupná optimalizace a hledání přesné příčiny. Na co se v takovém případě zaměřit?

Relevance

Jsou všichni uživatelé, které kampaň přivádí na web relevantní? Znovu projděte vyhledávací dotazy a zkontrolujte, jestli jsou klíčová slova, která jste na začátku zvolili, vybrána správně. Mohou tam být například zadána klíčová slova ve volné shodě, která jsou sama o sobě v pořádku, ale systém na jejich základě spouští dotazy, které už zas tak relevantní nejsou. V tento moment také na chvíli opusťte PPC systém a mrkněte do Google Analytics. Jakou dobu tráví uživatelé přivedení z kampaní na stránce? Jaký je bounce rate (míra okamžitého opuštění webu)? Dost vám to napoví, jestli konečný obsah splnil očekávání těch, co na reklamu klikli.

Navigace

Chyba nemusí být přímo v PPC kampani. Může se ukázat, že cílová stránka špatně naviguje k cíli, i když jí kampaň přivádí relevantní uživatele. Samozřejmě, že zájemce např. o neomezený tarif nepošlete na homepage, ale na cílovou stránku s jasnou informací o produktu, který inzerujete. I tak ale může nastat problém a uživatele zase ztratíte. Je uživateli jasné, jak se na webu pohybovat? Kam klikat, aby si tarif objednal? Jestli je z tohoto hlediska všechno v pořádku zjistíte například z heat map, které mapují pohybování uživatelů na stránce (my používáme nástroj Crazy Egg).

Špatný text

Prostě jste to neodhadli a text reklamy nefunguje. My třeba už při spuštění kampaní píšeme vždy dvě verze inzerátů. Nastavíme u nich rovnoměrné střídání a testujeme, který je lepší. Často se ale stane, že ani jeden není ideální a nedosahuje ani zdaleka CTR, které by umožňovalo snižování ceny za proklik. Pak nezbývá než zkoušet dál. Text inzerátu je opravdu jedna z nejdůležitějších věcí. Nenechte se proto odradit, zkoušejte nová znění a hledejte svého jednorožce.

 

Zaběhnuté kampaně, (tý)denní rutina

Po čase nastane chvíle, kdy je kampaň stabilizovaná a funguje. Takže sláva, pomyslíte si, na chvíli na ní můžu zapomenout. Bohužel ale to takhle nefunguje. Práce PPCčkaře nikdy nekončí. Kampaň sice překonala počáteční porodní bolesti, ale pořád potřebuje vaši péči, jinak se brzy dostaví úpadek. Pořád je totiž co zlepšovat, a tak je nutné ji v pravidelných intervalech systematicky kontrolovat. Jasně, že se do účtů díváte denně a sledujete vývoj, ale dělat nějaké závěry má smysl alespoň v týdenním intervalu.

Pokračování článku najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

Autor: Eliška Kubátová, vedoucí marketingového oddělení portálu Ušetřeno.cz

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.