Jak na firemní webové stránky – grafický vzhled a technické řešení ruku v ruce

Říká se, že šaty dělají člověka. Stejně tak to, jak budou zákazníci vnímat daný podnik z velké části určuje vizuální styl firmy. Termín vizuální styl zahrnuje vzhled všech firemních materiálů, které vytváří image o dané společnosti. Patří sem název společnosti, její logo, veškeré firemní tiskoviny (od hlavičkových papírů a obálek přes vizitky až po reklamní letáky či výroční zprávy), webové stránky, ale i nástěnky nebo třeba navigační prvky v areálu firmy. Vizuální styl firmy je třeba chápat jako komplex všech prvků, nikoliv jako jednotlivosti bez dalších souvislostí. Neboť se však nacházíme v rubrice Internetový marketing, zaměříme se v tomto článku především na vzhled firemních webových stránek. Pokud právě jedny takové připravujete, nenechte si následující článek ujít.

Přístupnost stránek

Skutečný profesionál dokáže vyrobit vizuálně stejné stránky s podstatně menší hardwarovou náročností, než by se to podařilo schopnému amatérovi. Tvůrce webových stránek musí počítat s tím, že uživatelé nemají počítač s poslední verzí internetového prohlížeče a že ne každý má nutně nainstalovány všechny doplňky. Webová stránka by tak měla ukázat všechny informace, i když uživatel zrovna nemůže používat JavaScript, Flash, kaskádové styly (CSS), obrázky či jiné doplňky internetového prohlížeče nebo operačního systému.

Skutečně přístupný web by měl být i bez těchto doplňků standardně ovladatelný, se všemi stránkami k dispozici a s funkčními odkazy. „Některé weby nedbají na použitelnost. Potom se v nich běžný uživatel může snadno ztratit,“ upozorňuje také na jeden z nešvarů u webových stránek web designér na volné noze, Michal Smrčka. Funkční web zkrátka musí být jednoduchý, přehledný a lehce navigovatelný s možností vyhledávání na vysoké úrovni a v krátkém čase.

 

Malá webová kuchařka

Jak tedy udělat funkční web, který zaujme a přitáhne nové zákazníky? Začíná to ujasněním si toho, co vlastně od webových stránek chceme. „V první řadě si ujasnit podstatu webu. Jaká bude hlavní cílová skupina, rozsah webu a funkcionalita. Co web přinese vám, co nabídne návštěvníkům, čím bude užitečný a kvůli čemu by se návštěvníci na web měli vracet,“ říká dále Michal Smrčka.

Zákazník by měl také být schopen naslouchat dobře míněným radám toho, komu výrobu svých webových stránek svěří – a případně modifikovat svou původní představu. „Obvykle mají klienti nějakou představu o struktuře webu, přednesou své nápady a myšlenky, ale konečný návrh nechají na nás. Občas se ale objeví i zákazníci, kteří mají utkvělou jasnou představu, která je však z našeho pohledu krajně nevhodná“ dodává Michal Smrčka.

Webové stránky v současnosti směřují ke stále větší interaktivitě s uživateli. Na druhé straně, je dobré si uvědomit vlastní možnosti. Pokud nemáte čas a energii na to web pravidelně aktualizovat a nejsou k dispozici peníze, které by zaplatily někoho, kdo by to dělal za vás, je lepší spokojit se se statickým webem, který pak funguje spíše jako internetový vývěsní štít vašeho podniku – dává vědět, že existujete a dává vědět to nejdůležitější - kde vás zákazníci najdou (popřípadě, na co se u nás mohou těšit). Nic víc, ale nic méně.

Nešvary firemních webových prezentací

Častou chybou je přecenění vlastních možností, kdy některé podklady neexistují, přesto se pro ně vytvoří kategorie. Uživatel pak najde místo informací nefunkční odkazy nebo hlášení typu „under construction“, přičemž tato „construction“ trvá v některých případech i několik let, což uživatele, který byl na této stránce již před několika měsíci a nic se nezměnilo, pochopitelně odradí.

Problémem je i nedostatečná aktualizace informací na webu. Je lepší se vyhnout rubrikám s názvy, jako jsou aktuality, novinky apod., pokud je jasné, že nebude možné, aby do nich někdo pravidelně vkládal nový obsah. Nevypadá dobře, když o i poměrně kvalitní web má na úvodní stránce poslední „novinku“ s půl roku starým datem.

8 kroků k důvěryhodnějším webovým stránkám

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.