Jak na dobrý název webových stránek

Výběr názvu webových stránek (domény) je jedna z nejdůležitějších záležitostí při tvorbě webu. Podle toho, jak se na začátku rozhodnete a jakou doménu zvolíte, se budete v budoucnu buď potýkat s problémy, anebo budete mít dostatek návštěvníků na vašem webu.

Jak správně nazvat vaše webové stránky

Lidé mají často problém s pamětí.

To je hlavní důvod, proč byste měli při volbě domény dodržovat až trochu triviální pravidlo – čím jednodušší a zapamatovatelnější vybraná doména bude, tím lépe.

Je to jednoduše proto, že si ji více lidí zapamatuje z pouhého doslechu nebo při čtení.

Doména

Koncovka – doména prvního řádu

Nejde přitom jen o samotný název, ale také volbu koncovky (.cz, .com, .info, .eu apod.). Tyto koncovky se nazývají doménami první úrovně a můžete je volit prakticky libovolně.

Název stránek – doména druhého řádu

Doménou druhé úrovně je samotný název stránek (např. „ipodnikatel“ v www.ipodnikatel.cz). Druho-řadovou doménu si můžete nechat zaregistrovat u akreditovaných registrátorů domén.

Stejný název pak nemůže mít zaregistrovaný nikdo jiný, každá doména druhého řádu je unikátní a to znamená, že nemůže existovat další doména, která by byla úplně stejná.

Návod na registraci domény

 

Dobrý název stránek

Když už víme, co to vlastně doména je, stojí před námi otázka, jakou doménu si zvolit a jestli to, jak se rozhodneme, nějak ovlivní v budoucnu provoz vaší webové prezentace. Je totiž mnoho faktorů, na které se musí při výběru názvu stránek přihlížet.

Stačí jedno slovo či slovní spojení

V první řadě bychom si měli zhruba rozmyslet, jakého tematického okruhu se bude naše webová prezentace týkat. Poté souhrnně tento okruh informací pojmenovat jedním slovem či slovním spojením, nejlépe co nejkratším.

Toto slovo či slovní spojení by mělo být lehce zapamatovatelné. Zároveň by mělo být alespoň trochu vyhledávané lidmi pomocí internetových vyhledávačů, aby mělo také nějaký efekt na SEO.

Pokud tedy prodáváme krmivo pro psy, je možná doména „www.krmivopropsy.cz“ apod.

Jméno firmy nebo produktu je dobrá volba

Pokud se jedná o firemní webovou prezentaci nebo stránky o nějakém konkrétním produktu, doporučuje se jako doménu zvolit název společnosti, které se stránky týkají, anebo v případě produktu jeho název (např. „www.zehlicky.cz“).

Většinou totiž běžný uživatel Internetu, který se o vaší firmě či nějakém produktu dozví, nejprve zkusí zadat název vaší firmy do adresního řádku internetového prohlížeče, a až poté v případě, že nic nenalezne, hledá přes vyhledávač.  

Tam už ovšem hrozí, že pokud nebudete mít správně optimalizovánu vaši prezentaci pro vyhledávače (SEO), uvidí zákazník vaši konkurenci a nakoupí u ní.

Autor článku: Ing. Richard Kafoněk, specialista na internetový marketing, MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Postup registrace domény

E-book s praktickým návodem na výběr a registraci domény

Na 9 stranách je zachycen postup výběru a registrace domény krok po kroku.

Jen za 150 Kč vč. DPH

Jak zaregistrovat doménu

Stáhnout e-book

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.