Internetová reklama ve vyhledávačích, kontextuální reklama

Možná jste se zatím k nasazení svých vlastních internetových kampaní neodhodlali, anebo jste možná již svoji PPC nebo kontextuální kampaň spustit zkoušeli, ale výsledky nebyly příliš dobré, takže jste od nich upustili. Buď jak buď, v následujících řádcích věnovaných právě výkonnostním kampaním vám poradíme, jak tento typ kampaní vhodně nastavit a spravovat, abyste i s nimi slavili úspěchy.

Co je to obsahová (kontextuální) kampaň v AdWords

Kontextuální reklama prostřednictvím systému AdWords umožňuje inzerci na webech, jejichž majitelé jsou členy programu Google AdSense. Majitel stránek, který má zájem o zobrazování inzerce na svém webu, se do programu jednoduše přihlásí a vloží na své stránky reklamní kód. Díky tomu se na jeho stránkách mohou začít zobrazovat inzeráty systému Google AdWords na základě obsahu jeho webu. Google se pak s majiteli webů dělí o zisk z reklam, které se na daném webu relevantně k jeho obsahu zobrazují.

AdWords přiřazuje v obsahu jednotlivé inzeráty na základě shodného tématu určité stránky a tématu reklamní sestavy.

Založení kontextuální kampaně

Jako základ pro inzerci v obsahu (kontextuální kampaně) vám může dobře posloužit původní „vyhledávací kampaň“, jejíž obsah zkopírujete do nově vytvořené kampaně, která bude určena pouze pro obsah.

V nastavení kampaně si lze její cílení pouze na obsah snadno zvolit, a také se dá nastavit, zda pro toto cílení mají být použity rozdílné maximální ceny za proklik oproti vyhledávání.

 

Důsledné oddělení kampaní určených pro obsah od kampaní ve vyhledávání má kromě dalších předností, které zmíníme později, hlavní výhodu v tom, že v samostatné kampani pro obsah lze snadněji a velmi přehledně provádět kontinuální správu. Na první pohled totiž vidíte, která sestava je úspěšná, a která se oproti tomu nevyplácí.

Zkopírování původní kampaně určené pro vyhledávání do nové kampaně, kterou chcete do obsahu pustit, lze snadno provést pomocí AdWords Editoru, který již můžete využívat i v české verzi.

V nastavení této nové kampaně si také nezapomeňte zvolit vhodné jazykové a místní cílení kampaně. Jazyk, který zvolíte, je v případě obsahu jazykem nastaveným v prohlížeči uživatele.

Kampaň se začne zobrazovat v obsahu až po schválení inzerátů editory Googlu, což může trvat i několik dní. Mějte tedy tuto prodlevu na paměti a kampaň vždy vytvořte s dostatečným předstihem před jejím plánovaným spuštěním.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.