Instagram: Obraz mluví lépe než slova

České firmy zdaleka nevyužívají potenciál sociálních sítí. Třeba takový Instagram zůstal prozatím skoro nepovšimnutý. Přitom je to výborný nástroj na budování značky. Kdo dřív přijde, ten dřív bere. V tomto případě followery, jak se na Instagramu říká fanouškům. Tak s chutí do toho!
Instagram je další z řady sociálních sítí, která má své příznivce i odpůrce. Na tuto síť vkládáte fotografie nebo krátká videa „protažená“ některým z integrovaných filtrů. Přidat můžete krátký popisek. Nic víc, nic míň.

Právě díky své jednoduchosti je Instagram nejrychleji rostoucí sociální platformou. Profesor Scott Galloway s newyorské university dokonce tvrdí, že má potenciál stát se nejsilnější sociální sítí na světě, protože má v současné době 15x vyšší míru engagementu než populární Facebook a dokonce 25x vyšší než Twitter. Míra engagementu vyjadřuje míru interakce neboli zapojení uživatelů (komentář, like, sdílení).

V současné době už na něm nenajdete jen obyčejné lidi, kteří se baví sdílením svých fotografií, ale také spoustu firem, které Instagram využívají jako další komunikační kanál, díky kterému můžou oslovit zákazníky.

Instagram byl založen v říjnu 2010 a už v lednu 2011 měl registrovaných 1 milion uživatelů. O rok později to bylo už 15 milionů a letos čítá přes 160 milionů uživatelů. V České a Slovenské republice je podle serveru Obrazeni.cz registrovaných necelých 100 tisíc uživatelů.

Do nedávna na něm nebyly reklamy, ale i tato sociální síť podlehla marketingovým svodům. Reklamy umožňuje Instagram vkládat pouze uživatelům, kteří vkládají kvalitní obsah. Jednoduše si je vybírá. Mezi prvními inzerenty se objevily firmy jako Levi´s, Burberry (která je vůbec neúspěšnější firmou na Instagramu se svými 2,5 miliony followerů) nebo Nike. Podle pracovníků Facebooku, který před 2 lety Instagram koupil, se právě tyto firmy odlišují od ostatních tím, že přidávají kvalitní obsah a zveřejňují fotky momentů místo fotek produktů.

 

Stejně jako jiné sociální sítě, má i Instagram kvůli svým reklamám, analytické nástroje pro jejich správu – Account Insights, Ad Insights a Ad Staging.

Account Insights je nástroj pro analýzu výkonnosti celého účtu, Ad Insights slouží pro analýzu výkonnosti jednotlivých reklam. Pomůže zjistit, jak se vám daří zvyšovat povědomí o vaší značce či produktu. Můžete sledovat počet zobrazení, dosah i engagement jednotlivých příspěvků. Pomocí programu Ad Staging lze tvořit reklamy, zobrazovat jejich náhledy, ukládat je, spravovat reklamní kampaně a sledovat stejné informace o reklamách jako v Account Insights o příspěvcích.
Atraktivní vizuální obsah podmínkou

Instagram je vhodný zejména pro firmy, které prodávají produkt “lichotící oku” jako např. módní značky, designeři či prodejci bytového zařízení a různých doplňků (od šperků až po sportovní vybavení).

Šanci mají i výrobci kosmetiky, parfémů, svatební agentury, kadeřnické salony, architekti, designéři či fotografové, pro které byl Istagram původně zamýšlen.
Dokážeme si představit instagramový profil barů, kaváren, restaurací a dalších gastroslužeb. V téměř každém oboru se dá prostor pro Instagram najít.

Pokračování článku o Instagramu čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.