Facebook marketing: Dobrá rada nad zlato?

Marketing na Facebooku není žádná věda. Ano, nástroj je jiný a je třeba se ho naučit používat, ale jinak nepsané zákony marketingu a prodeje přetrvávají. Již stovky let.

David Lörincz: Těch dobrých je málo!

Podnikatelé často hledají odpovědi na otázky, na které není možné bez hlubší analýzy odpovědět. A odborníci na ně hledají odpovědi, aby si získali zákazníkovu důvěru.

Každý měsíc čtu několik desítek článků na téma Facebook marketing a to hlavně ze zahraničních zdrojů. Většina z nich se však opakuje a nemají žádnou přidanou hodnotu. Dozvíte se v nich, kdy je nejlepší zveřejnit příspěvek na vaši firemní stránku, kolikrát denně přispívat, jak má vypadat příspěvek, jak zvýšit organický dosah a také 1000 a 1 nápad na zvýšení aktivity fanoušků a pořádání soutěží.

Většinu z nich napsal nějaký markeťák z Silicon Valley, v lepším případě někdo z Anglie. Autor nezná trh, ve kterém působíte. Nezná vaše cílové publikum, marže, prodejní kanály ani postavení na trhu. Nenechte nikoho bez těchto znalostí, aby vám radil, jak zvýšit prodeje.

Vyvrátím vám ty nejčastější „rady nad zlato“.

Vaše firma nikoho nezajímá

O mě, o nás, historie firmy a další zápisy do kroniky zajímají pouze vašeho šéfa. Pro běžného zákazníka jsou to zcela nepodstatné informace. Pokud máte malou dílnu, ve které vytváříte z uhynulých stromů nové boty, pak se samozřejmě pochlubte i procesem výroby. Ale pokud jen někde kupujete zboží a to dále přeprodáváte, nechte si to pro sebe. Zákazníci se zajímají o sebe a užitek, který jim spolupráce s vámi přinese, nikoliv o usměvavé obličeje účetních.

 

Fanoušci vám mzdy nezaplatí

Všude vám poradí, jak zvýšit počet fanoušků a podnikatelé se předhánějí v tom, kdo jich bude mít nejvíce. Před pár měsíci jsem dělal kampaň pro jedno velké obchodní centrum v Praze. Chtěli získat více fanoušků. Zcela automaticky jsem začal reklamu cílit jen na Pražáky. Velice jsem se divil, když chtěli cílit i na Ostraváky nebo Brňáky, pokud to bude levnější.

Ano, počet fanoušků zvedá důvěru ve firmu nebo produkt u zákazníků, avšak je to jen jeden z mnoha údajů. Pokud si opravdu budou myslet, že váš produkt potřebují, nízký počet fanoušků je nezastaví.

Nemusíte BÝT na Facebooku

V minulosti existovala pouze jedna strategie. Získejte fanoušky a zobrazujte jim obsah. Tohle už dávno neplatí. Dnes můžete oslovovat tisíce svých zákazníků, návštěvníků vašich stránek, emailových kontaktů. A nikdo z nich nemusí být váš fanoušek.

Facebook je jako bar. Místo, kde lidé tráví volný čas debatou se svými kamarády. Jaké zboží můžete nabízet v baru? Květiny, dobré jídlo, něco na sebe? Ano určitě. A co pohřební urny, stavební služby nebo půjčku? S tím nepochodíte a budete spíše k smíchu.

Čím nudnější produkt nebo služba tím kreativnější musíte být, abyste alespoň na chvíli zaujali lidi, kteří jsou v módu zábavy a prokrastinace. Většinou však tyto snahy končí nepravidelným přispíváním na stránce pro 132 fanoušků. Naprosto zbytečně.

Pokračování článku o Facebook marketingu čtěte ZDARMA
v e-magu Starting Up:

Autor: David Lörincz

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.