Dobrý text není na jedno použití

Firmy či start-upy dnes generují obrovské množství obsahu – článků, názorů, studií či dokonce audio či video formátů. Přestože to s jejich kvalitou často není špatné, málokdo si dá čas věnovat se tomu nejdůležitějšímu – jak maximalizovat efekt z vytvořeného obsahu.

Své o tom ví Kamil Gric z Acomware.

Jeden z největších technologických blogů HubSpot dnes zaměstnává více než 50 desítek píšících autorů. Co překvapí více než uvedené číslo redaktorů, je množství obsahu, který měsíčně v průměru generují – jde o pouhé 1-2 velké články měsíčně. Důvodem není lenivost ani uvolněná morálka v HubSpotu, ale fakt, že většina času každého z autorů je věnována propagaci textu a snahou o jeho využití napříč všemi marketingovými kanály. Proč byste to měli dělat také?

Vydat článek na blogu nestačí

Typická česká firma (zvláště v prostředí internetu) dnes disponuje blogem či firemním webem, kde se s větší či menší úspěšností snaží komunikovat se svými zákazníky. Obsah těchto stránek vzniká často podle stejného klíče: markeťák dostane téma a pár informací, ze kterých on nebo někdo jiný vytvoří text. Článek se zveřejní a v lepším případě alespoň zmíní na sociálních sítích, aby o něm věděli i ti, co firemní blog nenavštěvují často. A co dál? Vlastně nic. Pro 90 % firem je to konečné.

Zkusme předpokládat, že vytvořený obsah obsahuje zajímavý názor, radu či kus firemního know-how. Zkrátka něco, co může být užitečné ostatním. Proč článek nevzít a nenabídnout zákazníkům v newsletteru? Co ho nabídnout novinářům, pokud opravdu obsahuje zajímavé informace? Nejsou informace v článku natolik důležité, aby je bylo možné využít v interním vzdělávání? Nepomohou nějak obchodním zástupcům? To jsou jen jedny z mnoha otázek, které byste si měli položit.

 

Případová studie může být sexy

Vezměme si například jeden z nejnudnějších textových formátů vůbec – případovou studii. Dobrá případová studie může splňovat všechny nároky kvalitního textu – vypráví příběh (jak jste pomohli svému klientovi), ukazuje čísla a statistiky (jakých výsledků jste s klientem dosáhli) a pokud prozradíte trochu ze svého know-how, může i inspirovat (můžu to tak také dělat?). A abyste čtenáři nasadili ještě většího brouka do hlavy, přidáte i stručné vyjádření klienta na téma, proč by vaši firmu nikdy nevyměnil za jinou (zda je to pravda, nechejme stranou).

V reálném světě má případová studie zpravidla podobu několikastránkového dokumentu či letáku. Po dokončení se vytiskne a vloží do složek obchodníkům, v lepším případě alespoň zveřejní na firemním webu. To by alespoň udělala většina firem. Ty chytřejší tím ale nekončí.

Jak to dělá ACOMWARE

Nyní si propůjčím příklad konkrétní firmy. V konzultační společnosti ACOMWARE, která se věnuje e-commerce a pomáhá firmám s online marketingovými aktivitami, připravujeme případovou studii prakticky každý měsíc. Jak již bylo prozrazeno, jako první je případová studie zveřejněna na webu a zmíněna na sociálních sítích, po vytištění ji mají k dispozici obchodníci a konzultanti.

V ACOMWARE ale s jejím využitím dále pokračujeme. Vytištěné případové studie se přibalují se k materiálům z vlastních či cizích konferencí – ukazujeme na nich, jak vám konzultační firma pomůže. Data ze studií se používají do vlastních prezentací a školení, a to zhruba rok i déle od svého zveřejnění – zkrátka do doby, kdy jsou stále relevantní. Hrají také roli v interním vzdělávání. Každý zaměstnanec by měl případové studie číst a otázky na jejich obsah bývají součástí pravidelných testů znalostí.

Novináři také potřebují informace

Informace z případových studií však mají překvapivě velké využití také v oblasti PR a komunikace s médií. Téměř za každým příkladem úspěšné kampaně se skrývá spokojený klient s příběhem. Pokud tento příběh nabídnete – třeba ve formě krátkého komentáře či jiného textu – médiím, budete často překvapeni odezvou. Většina novinářů chce nabízet svým čtenářům konkrétní příklady z praxe a případová studie je může poměrně snadno obsahovat.

Jistě, uvedený příklad je stále jenom příkladem. Názorně však ukazuje, jak hned několikrát a s minimálními náklady zužitkovat jediný materiál. Případová studie skutečně může posloužit jako zajímavý obsah pro web a sociální sítě, newslettery, PR, obchodní aktivity, konference, školení nebo interní vzdělávání. A to ještě nebyla řeč o využití čísel a dat v PPC kampaních, remarketingu a jinde.

Pokračování článku najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

Autor: Kamil Gric (Acomware), foto: Frau Hölle / Foter / CC BY-SA

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.