Co dělat a co nedělat na Facebooku

Na Facebooku a dalších sociálních sítích se prezentuje čím dál více firem. Možná již patříte mezi ně, nebo o tom už vážně uvažujete. Komunikace na sociálních sítích má však svoje specifika a není jednoduché ji správně uchopit a řídit. Prozradíme vám, co dělat a nedělat na Facebooku.

Jak komunikovat s fanoušky na Facebooku

Komunikace na Facebooku a dalších sociálních sítích má svá specifika a není jednoduché ji správně uchopit a řídit. Můžete velice rychle získat řadu fanoušků, ale můžete je také velmi rychle ztratit. Podívejte se na několik jednoduchých zásad, které říkají, co byste měli a naopak neměli dělat v on-line prostředí sociálních sítí.

Přineste užitečný obsah

Průzkumy uživatelů sociálních sítí ukázaly, že lidé neočekávají jen zábavu, ale také hodnotné informace, když se přidají jako fanoušci na nějakou firemní stránku. Slevové kupóny a speciální nabídky jsou fajn a jistě pomáhají zvyšovat počet fanoušků, nicméně jen to nestačí. 46 % respondentů chce víc, než jen informace o akcích a slevách. Chtějí tipy, návody nebo informace o produktech.

 

Zvažte zařazení různých návodů, srovnávacích testů a podobných informací, ať už ve formě článků nebo videí. Své fanoušky můžete také požádat, aby se podělili o své tipy, zážitky a zkušenosti s ostatními.

Nezanedbávejte odpovědi

Sociální média se liší od tradičních médií zejména jednou věcí – nejsou o jednostranném vysílání informací, jsou o diskuzi.

Reagujte proto včas a správným způsobem na příspěvky a komentáře uživatelů. Díky tomu na ně budete působit lidsky a ne jako neosobní firma. Pokud je to vhodné či potřebné, můžete přesunout diskusi na soukromý komunikační kanál (například e-mail místo zdi na Facebooku).

Neopakujte se a nezahlcujte

Opakovaný obsah a zahlcení informacemi jsou hlavní důvody, proč lidé přestanou být fanoušky nějaké značky či firmy. Plných 44 % uživatelů Facebooku tvrdí, že zruší svou podporu nějaké stránce, pokud bude příliš často vysílat informace a 52 % uživatelů Twitteru odrazují opakovaná sdělení a výzvy.

Proto citlivě nastavte četnost svých zpráv i jejich obsah. Pokud chcete něco sdělit opakovaně, alespoň zprávu modifikujte, aby nevypadala na první pohled stejně.

Komunikace v online prostředí sociálních sítí není jednoduchá a můžete snadno šlápnout vedle. Naučte se proto alespoň základní pravidla, která vám umožní správně působit na vaše fanoušky a zákazníky.

Ing. Vladimír Kuchař, poradce pro marketing a rozvoj firem, autor bestselleru Medonosný marketing – MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.