Bannerová reklama na internetu

Možností, jak propagovat značku, zboží či službu na internetu je několik. Mezi ty nejpoužívanější patří grafické reklamní bannery, o kterých pojednává následující článek.

Bannerová reklama

Aby byla bannerová reklama skutečně efektivní, je třeba pečlivě zvolit její umístění. „Je pochopitelně zcela scestné propagovat například náhradní automobilové díly na webu pro novopečené maminky. Základním předpokladem úspěšné bannerové kampaně je přesná definice cílové skupiny a vytipování internetových serverů, kde se tato cílová skupina pohybuje,“ konstatuje Jan Tejmar z marketingové agentury Newdrive.

Vedle webů specializovaných na jednu konkrétní cílovou skupinu je možné inzerovat také na největších a nejnavštěvovanějších serverech, které mají široké spektrum návštěvníků. „Tato cesta je vhodná především pro podporu povědomí o značce a využívají ji spíše velké firmy, například výrobci automobilů, finanční instituce či potravinářské  koncerny,“ říká Tejmar.

Umístění reklamního banneru

V případě, že přesně víte, kam si přejete svou bannerovou reklamu umístit, stačí kontaktovat provozovatele příslušných webů (kontakty obvykle najdete ve spodní části internetových stránek). Ti vám mimo jiné sdělí možnosti formátů reklamy a technické parametry, které je třeba při výrobě banneru dodržet.

Při výběru umístění vašeho banneru se pravděpodobně setkáte s pojmy jako LeadearBoard (pruh umístěný nahoře v záhlaví stránky) a Skyscraper (pruh po straně stránky). Možností, kam banner umístit, je ale samozřejmě daleko více, včetně toho, že se reklama načte přes celou internetovou stránku ve chvíli, kdy na ni uživatel vstoupí. Příliš agresivní a vlezlá forma reklamního sdělení ale může být podle odborníků na škodu.

Cena se počítá na tisíce zobrazení

 

V cenících provozovatelů internetových stránek často najdete zkratku CPT (cost per thousand). Základní cena totiž bývá stanovena pro tisíc zobrazení jednoho banneru a ovlivňuje ji návštěvnost stránek a samozřejmě velikost a umístění reklamy. „Záleží na zadavateli, kolik zobrazení a v jakém časovém úseku si objedná. Ceny za tisíc zobrazení začínají už na několika desítkách korun. U některých hodně navštěvovaných a zároveň specializovaných portálů se ale mohou vyšplhat i na dvanáct set,“ přibližuje Tejmar.

Animace i video táhne

Doba, kdy byly bannery jen statickými obrázky (ve formátu JPG) je dávno pryč. Pozornost návštěvníků internetových stránek lépe přiláká reklama, která se hýbe. Vznikají proto animované bannery (nejčastěji ve formátu Flash), kde se během několika vteřin střídají různé obrázky a texty. Poslední dobou jsou v módě i takzvané videobannery, často se jedná přímo o zkrácené televizní spoty.

Bannerová slepota

V souvislosti s tímto druhem reklamy se často hovoří o takzvané bannerové slepotě, tedy tendenci uživatelů internetových stránek reklamní plochy ignorovat. První studie na toto téma vyšla v roce 1998. Její autoři zjistili, že lidé postupem času začínají reklamní plochy přehlížet. Platí to především na těch místech,  kde uživatel s bannerem předem počítá a automaticky mu pak nevěnuje pozornost.

„Proti tomuto jevu lze bojovat především kreativním zpracováním banneru. Pozor, abyste nezaměnili kreativitu například s použitím co největšího množství blikajících prvků. To bývá naopak kontraproduktivní,“ konstatuje Tejmar. Nejlépe podle něho zaujme reklama, která nese originální nápad, příběh či vtip.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.