Analýza klíčových slov krok za krokem: Výběr klíčových slov (1.díl)

SEO pořád táhne a s články o analýzách klíčových slov se v poslední době tak trochu roztrhl pytel. Drtivá většina (čest výjimkám) z nich jsou takové polovičaté rady, které nedávají přesný návod, JAK na to. Proto jsme oslovili Vaška Veselku, SEO specialistu z Ušetřeno.cz, aby nám pomohl část této mezery zaplnit. V dvoudílném seriálu postupně popíše kompletní návod, jak při analýze klíčových slov postupovat. V prvním díle vysvětlí, jak klíčová slova vybrat a zorganizovat. Ve druhém díle se pak podívá na to, jak vybraná slova správně klasifikovat a jak analýzu využít. Tak si udělejte pohodlíčko, první díl začíná.

K čemu vám taková analýza klíčových slov vůbec bude? Výstup z ní lze využít při optimalizaci webových stránek pro vyhledávače a při návrhu informační architektury webu. Dá se ale také chápat jako jakási spotřebitelská anketa, díky které zjistíte, co lidé poptávají.

Seriál nebude vyčerpávající, ale bude popisovat tvorbu analýzy klíčových slov v takovém rozsahu, aby na jejím základě šla udělat on-page optimalizace stránek pro weby, které nejsou v silném konkurenčním prostředí.

1. díl: Výběr klíčových slov

Každá analýza klíčových slov začíná výběrem klíčových slov, nebo-li slov, která lidé vyhledávají. Právě výběr slov tvoří i podstatnou část analýzy jako takové, ale není a nesmí se stát součástí jedinou nebo nejdůležitější. Spousta “SEO odborníků” bohužel chápe analýzu klíčových slov právě jenom jako výběr slov. Klient pak pod hlavičkou analýzy dostane pouze dlouhatánský soupis klíčových slov, který je mu prakticky k ničemu. Obzvlášť v případě většího počtu slov je samotný výpis nedostatečný. Slova se pak musí také klasifikovat, ale o tom až v druhém díle.

 

Fáze 1: určení okruhu klíčových slov

Toto je chvíle, kdy si musíme určit, na co vlastně analýzu klíčových slov chceme dělat. Já jsem se například rozhodl udělat analýzu na slovo boty (například pro e-shop s obuví), ale v žádném případě nevystačím pouze s tímto výrazem. Vybrané slovo proto musím doplnit i o synonyma – takže doplním:

  • obuv

Pořád se ale pohybuji v rovině hodně obecných výrazů. Musím se proto také zamyslet nad svým (či klientovým) sortimentem, a podle toho pak doplňovat další slova, která jsou více konkrétní. V mém případě půjde o specifické názvy různých druhů bot. Zahrnuty by měly být všechny druhy, které jsou ve vašem e-shopu nabízené.

Pokračování článku najdete v lednovém e-magu Starting Up

o autorovi

vasek veselkaVašek Veselka

Nadšenec do webových technologií. Vedle SEO, kterému se profesně věnuje, ho zajímá i použitelnost a správný návrh webu. Zkušenosti se SEO nabral v agentuře Antee, nyní pracuje jako SEO specialista ve společnosti Ušetřeno.cz. Na svém blogu Veselka.tk provádí mnoho SEO experimentů. Věčně o něčem přemýšlí a nemá rád otrockou práci, která se dá jednoduše zautomatizovat.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.