Analýza klíčových slov: 2. díl – Využití analýzy klíčových slov

SEO pořád táhne a s články o analýzách klíčových slov se v poslední době tak trochu roztrhl pytel. Drtivá většina (čest výjimkám) z nich jsou takové polovičaté rady, které nedávají přesný návod, JAK na to. Proto jsme oslovili Vaška Veselku, SEO specialistu z Ušetřeno.cz, aby nám pomohl část této mezery zaplnit. V dvoudílném seriálu postupně popíše kompletní návod, jak při analýze klíčových slov postupovat.

V prvním Vašek díle vysvětlil, jak klíčová slova vybrat a zorganizovat. Ve druhém díle se podíváme na to, jak vybraná slova správně klasifikovat a jak analýzu využít, takže najděte svoji tabulku z prvního dílu a pojďme se do toho pustit.

Každá analýza se skládá ze dvou základních částí. Nejprve si připravíte přehled relevantních klíčových slov, čemuž jsme se věnovali v prvním díle (připomenout si ho můžetezde). Vytvořili jsme poměrně obsáhlou tabulku s desítkami (stovkami, tisíci – podle velikosti projektu) klíčových slov, která se nějak vztahují k zaměření našich stránek.

Připomenu, že já pro potřeby návodu dělám jednoduchou analýzu pro e-shop s obuví. V druhé části analýzy se nyní zaměříte na utřídění získaných dat tak, aby se informace daly prakticky využít. Dneska se tedy dostáváme k otázce, k čemu nám vytvořená tabulka je a jak s ní dál naložit.

Fáze 4: Klasifikace dotazů do skupin (dimenzí)

Naše tabulka je zatím spíše pelmel klíčových výrazů, které nemáme seřazeny podle jasného systému. Proto je potřeba všechny výrazy klasifikovat do různých skupin. Tyto skupiny či kategorie si musíme sami vymyslet s ohledem na téma našeho e-shopu. V SEO se takové skupiny obvykle označují termínem dimenze. Vytvoříte je na základě dalších parametrů, podle kterých lidé výrazy vyhledávají.

 

Pokračování rozhovoru najdete v únorovém e-magu Starting Up

o autorovi

vasek veselkaVašek Veselka

Nadšenec do webových technologií. Vedle SEO, kterému se profesně věnuje, ho zajímá i použitelnost a správný návrh webu. Zkušenosti se SEO nabral v agentuře Antee, nyní pracuje jako SEO specialista ve společnosti Ušetřeno.cz. Na svém blogu Veselka.tk provádí mnoho SEO experimentů. Věčně o něčem přemýšlí a nemá rád otrockou práci, která se dá jednoduše zautomatizovat.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.