7 nejčastějších chyb v PPC kampaních

Na internetu koluje mnoho článků, které zmiňují chyby v PPC. Petra Mašková z Acomware se však v článku zabývá i chybami, které na první pohled nevypadají nijak vážně, ale v konečném důsledku kazí výkon kampaní, a v neposlední řadě i zbytečně zvyšují náklady.

Vyhledávací síť

1Používání volné shody

Stále narážíme na mnoho účtů, které používají u klíčových slov pouze jejich volnou shodu. Speciálně v Google AdWords jde o zásadní chybu: pokud kampaň dopředu neošetříte i stovkami vylučujících klíčových slov, zobrazování inzerátů na nerelevantní vyhledávací dotazy bude častější, než si možná myslíte. S použitím volné shody se inzeráty zobrazují i na vyhledávací dotazy, které se významně liší od skutečného klíčového slova, na které cílíte.

Například při cílení na klíčové slovo „spodní prádlo“ můžete očekávat zobrazení reklamy i na vyhledávací dotazy jako „ložní prádlo“, „pánské prádlo“, „dámské prádlo“ a jiné. Pokud již tedy volnou shodu chcete používat, je lepší ji umístit do samostatné sestavy a pravidelně doplňovat vylučující klíčová slova. Lepší je však místo volné shody použít modifikovanou volnou shodu.

2Příliš mnoho klíčových slov v jedné sestavě

Čím se na našich PPC školeních zabýváme v první části výkladu a co má tudíž zcela zásadní význam? Je to struktura kampaní! Při nastavování jde o část, které je třeba věnovat nejvíce času. Mít v jedné sestavě desítky či stovky různých klíčových slov je problém, v takovém případě totiž prakticky neexistuje šance, že vámi připravený inzerát bude dostatečně relevantní pro všechna tato slova. Náročná je také optimalizace takových sestav. Vhodným řešením je kampaně třídit dle struktury samotného webu.

3Vylučování klíčových slov pouze v přesné shodě

Častou chybou je vylučování klíčových slov pomocí automatického přidávání ze search terms reportu. Pokud takto automaticky přidáváte klíčová slova, bez úpravy se vyloučí pouze v přesné shodě. To může být problém, neboť po jejich vyloučení stále zůstává prostor k zobrazení těch vyhledávacích dotazů, které se neshodují s vylučujícím slovem v přesné shodě.

Lepším řešením je tedy zkontrolovat vyhledávací dotazy a na jejich základě vyloučit ve volné shodě pouze ty, na které již nechcete své inzeráty zobrazovat. Pokud například sestava cílí na klíčové slovo „prášky na hubnutí“ a vyhledávací dotaz zněl „prášky na hubnutí test“, vylučte pouze slovo test ve volné shodě. Od této chvíle máte jistotu, že pokryjete všechny ostatní vyhledávací dotazy obsahující slovo test.

4Konkurování klíčových slov mezi sestavami

Pokud si dáváte práci s podrobným strukturováním kampaní – a děláte dobře – může se stát, že si sestavy budou navzájem konkurovat. Pokud se tak stane, s velkou pravděpodobností se tato skutečnost projeví vyšším CPC (cenou za proklik). Navíc nemáte plně pod kontrolou, který inzerát (a z které sestavy) bude na vyhledávací dotaz zobrazen.

Z tohoto důvodu je důležité používat vylučování klíčových slov i mezi jednotlivými sestavami. Uveďme si to na příkladu dvou sestav:  „Pánské bundy“ a „Jarní pánské bundy“. Pokud uživatel vyhledává „jarní pánské bundy“, do aukce půjdou klíčová slova z obou sestav (jestliže nepracujete pouze s přesnou shodou). Zbytečně si konkurují, a tak je řešením přidat vylučující klíčové slovo „jarní“ do sestavy „Pánské bundy“.

Tímto způsobem můžete lépe kontrolovat, která sestava půjde do aukce, a nebude docházet ke zbytečnému zvýšení CPC.

Pokračování článku najdete ZDARMA v e-magu Starting Up

Autor: Petra Mašková (Acomware), foto: dusk-photography / Foter / CC BY

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.