5 nejdůležitějších trendů v online marketingu

Online marketing prochází stále rychlejším vývojem: každý rok se objevují nové technologie a cesty k podpoře prodeje, mění se také jejich efektivita. Jaké nejdůležitější trendy na poli online marketingu byste měli sledovat?

O autorovi: Jan Penkala

Jan Penkala je ředitelem konzultační společnosti ACOMWARE s.r.o., která se zaměřuje zejména na pomoc při vstupu na on-line trh, e-commerce poradenství, zvyšování návštěvnosti nebo inteligentní emailing. Jeho příspěvky na téma online marketingu můžete najít na Twitteru nebo blogu společnosti.

1. Inteligentní emailing

Emailing se vyvinul v zřejmě nejrychleji rostoucí marketingový kanál dneška – minimálně z hlediska zájmu e-shopů i podílu na obratu, který dokáže generovat. Mohou za to zejména pokročilé technologie a také změna myšlení, díky kterým se nyní obchodní nabídky nezasílají masově na celou databázi kontaktů, ale spíše na vybrané skupiny zákazníků nebo dokonce jednotlivce. Tzv. segmentace a personalizace emailů má za efekt stále relevantnější komunikaci se zákazníkem.

Co to znamená v praxi? E-shop nám umí popřát k svátku a nabídnout nám dárek. Upozorní nás, že jsme u něj zanechali opuštěný košík s vloženým zbožím – a vybídne, zda nechceme objednávku dokončit. Nebo nás po nákupu začne zásobovat zajímavými tipy na další produkty, které jsou relevantní k druhu zboží, které nás zajímá. K čemu je to dobré? Tyto emaily lidé čtou a otevírají mnohem raději, protože nabízí určitou hodnotu – a to sekundárně vede ke zvýšení příjmů.

2. PLA kampaně a automatizace

PPC reklama je stále klíčovou součástí výkonnostního marketingu v ČR: e-shopy do něj investují významné prostředky a její efekt je stále velmi vysoký. Pokud máte e-shop, doporučujeme se v roce 2015 výrazněji zaměřit na problematiku PLA (product listing ads) kampaní v Google. Produktové kampaně se ve výsledcích vyhledávání zobrazují jako náhled zboží s cenou či dalšími informacemi. Pokud jste PLA doposud nevyzkoušeli, napravte svou chybu – míra konverze i cena za proklik vás velmi pravděpodobně příjemně překvapí. U velkých inzerentů dokázal tento reklamní produkt i zdvojnásobit výkon celého AdWords účtu.

A k PPC reklamě ještě jednou. Podobně jako jiné technologie, také v obou hlavních reklamních sítích Google AdWords a Seznam Sklik dochází technologickému rozvoji, který vede k jejich stále větší automatizaci. Díky automatickým pravidlům v obou sítích nebo také využitím jiných externích nástrojů (ppcHIT pro produktové inzeráty) si dnes můžete nechat ohlídat ceny za proklik, celkovou efektivitu kampaně (ROI) a mnohé další.

3. Nákupní proces na mobilních zařízeních

O mobilním nakupování se hovoří často, vždyť české weby i e-shopy již hlásí přes 10 % návštěvníků právě ze smartphonů a dalších mobilních zařízení. Samotnému nakupování ještě stále překáží zejména složitý způsob platby, který může být odrazující. Je nicméně jisté, že na mobilech začíná stále větší množství nákupů a prodejci musí už v tento okamžik zákazníkovi nabídnout relevantní nákupní „zážitek“ – pro mobily optimalizovaný web i nákupní košík, krátké a výstižné informace a samozřejmě také možnost objednávku z mobilu úspěšně dokončit a zaplatit.

Mobilní verze e-shopu v České republice není zcela běžná, proto tento nedostatek doporučujeme co nejdříve odstranit. Motivovat by vás měly i odhady českých odborníků, podle nichž se letos počet nákupů z mobilů zdvojnásobí a v průměru mohou atakovat i hranici 10-15 % všech objednávek.

Sledujte také vývoj platebních technologií pro mobily, jejich rozvoj povede k dalšímu zvyšování míry konverzí na mobilech.

Zbývající 2 trendy si přečtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.