Zneužití podnikatelských nápadů? Velmi nepravděpodobné

Nezbytnost individuálně vypracovat jakýkoliv podnikatelský nápad (promyšlení, shromáždění a vypracování všech informací a námětů v rámci podnikatelského plánu) v realistický podnikatelský záměr, je jeden z hlavních důvodů, proč lze obavy ze zneužití vašich podnikatelských nápadů považovat zpravidla za neopodstatněné. Mít podnikatelský nápad je totiž jen část úspěchu.

Ochrana proti zneužití podnikatelských nápadů

Podnikatelský nápad nelze tak snadno okopírovat, podnikatelský nápad musí dostat podobu vize, snu, za kterým někdo jde. Stačí se podíval kolem sebe – kolik skvělých nápadů vidíte a to přímo úspěšně realizovaných a přesto je nedokážete vzít a zopakovat. Jednoduše proto, že nemáte vizi a okolnosti (zkušenosti, známosti, vzdělání, vůli, představu apod.), kterou má v hlavě původce myšlenky. V zásadě existuje několik důvodů, proč není tak snadné podnikatelský nápad ukrást.

 

Myšlenky nejsou komodity

Jeden z hlavních důvodů, proč není snadné ukrást podnikatelský nápad, je nezbytnost dopracovat jakýkoliv nápad na podnikání, tj. dát mu konečnou podobu, jako když kuchař dochucuje své jídlo a teprve toto dochucení odlišuje dobrého kuchaře od špatného.

Podnikatelský nápad je sen a všichni víte, jak složité je namalovat obraz podle vyprávění, které jsme slyšeli nebo ztvárnit realitu podle knihy, kterou jste četli, existuje tisíc způsobů, pouze autor však zná tu správnou podobu, ty správné barvy, ty správné pocity.

Pokud si myslíte, že máte myšlenku, kterou stojí za to ukrást, nebojte se ji dát na vědomí ostatním. Jestli ji ukradnou nebo ne, nehraje žádnou roli. Skutečnost je taková, že myšlenky nejsou přesně definované komodity.

Hodnotu a smysl mají aktivity, které vykonáváte na základě myšlenek. Pokud myšlenky nerealizujete, nemají smysl (alespoň v podnikání).

Dejte svoji myšlenku na vědomí veřejnosti, dostane tak konkrétnější tvar a podobu, která vychází z reálného světa  vašich potenciálních zákazníků. Se správnou vizí, kterou máte podloženou zpětnou vazbou reálných lidí,  se dokážete dostat mnohem dál než ti, co se snaží váš nápad okopírovat.

Každý podnikatelský nápad se musí odpracovat

Dnes a denně lze potkat lidi, kteří zaručeně vědí v čem podnikat a jak zbohatnout. Více jak 99,9 % z nich o tom však jen mluví, protože od nápadu k realizaci je daleká cesta, hodně práce, úsilí a potřebných schopností.

Lidí, kteří chtějí podnikatelskou příležitost opravdu uchopit, zdaleka není tolik, jak se na první pohled zdá. Zpravidla je odradí množství potřebné práce, nejistota, dobré zaměstnání, rodinné poměry a celá řada dalších „kdyby“.

Každému, kdo se bojí zneužití vlastního podnikatelského nápadu, lze doporučit, aby se podíval kolem sebe – kolik skvělých nápadů vidí a to přímo úspěšně realizovaných, a přesto je nedokážeme vzít a zopakovat.

Věřte, že spousta lidí, kteří chtějí ukrást váš podnikatelský nápad, skončí záhy po snaze naplnit ho, skončí v okamžiku, kdy uvidí, jaké množství práce a úsilí realizace vyžaduje. Tyto oběti nepřinese nikdo, kdo nemá vysokou motivaci, jakou mají jen lidé, kteří s myšlenkou přišli jako se svým snem. Jedině člověk, který má sny dokáže překonávat překážky a tvrdě pracovat pro svůj sen.

Nápad na podnikání přesně pro vás

Nabízíme vám pomoc při hledání nápadu na podnikání:

Databáze nápadů na podnikání

Více než 200 podnikatelských nápadů
s podrobným návodem, jak je realizovat.

3 měsíční přístup stojí 399 Kč vč. DPH

Získat přístup

E-book s praktickým návodem na hledání nápadu na podnikání

Na 12-ti stranách je přesně zachycen postup hledání a rozpracování životaschopného nápadu na podnikání do podoby záměru.

Jen za 150 Kč vč. DPH

Nápad na podnikání

Stáhnout e-book

Diskuze k článku

Přidat komentář
Anežka12 Ukradení podnikatelského nápadu jsme zažili hned několikrát. Jakmile s něčím novým přijdete na trh, první je u Vás vždy konkurence. Chytí se větší firmy, které si na to mohou zaplatit spoustu zaměstnanců a velkou reklamu. Korporace nepotřebuje mít ideu, stačí vybrat cizí nápad a zaplatit lidi. A může se vám to stát i u některých reklamních portálů. Poskytnete slevu, přístup ke své službě a její podobě.. záruku vám v tuto chvíli nedají.. sdělíte jim co z Vás tahají pod pohrůžkou že nezveřejní reklamy, poté ji smetou ze stolu. Do tří týdnů tu samou novinku zveřejní jiné firmě, nebo sami, klidně pod stejným názvem. Nedělají to všichni. Ale někdo to dělá. A jsou i firmy, které se prodejem (kradených) nápadů živí.
2.9.2015 12:23 | Odpovědět

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.