Úspěch podnikatelského nápadu není zaručen na věky

Moderní doba je ve znamení neustálé změny. V podnikání to platí dvojnásob. Z produktu, který dnes láme rekordy prodejnosti, může být zítra propadák. Obor, který se dnes jeví jako perspektivní, se může během krátké doby stát přežitkem minulosti. Pojďte se s námi podívat na nápady, které ještě ne tak dávno vydělávaly peníze, ale dnes už jsou na okraji zájmu.

Internet v kavárně

Nástup a prudký nárůst dostupnosti vysokorychlostního internetu zamíchal kartami i v dalších oborech podnikání. Jedním z nich jsou internetové kavárny. Jejich zlatým věkem byla doba před zhruba 15 lety. Internet už nebyl něčím, co by tu nikdo neznal, ale ne každý ho měl doma. A pokud ho měl, využíval ho velmi omezeně.

Většina lidí se připojovala pomocí vytáčeného připojení přes telefonní modem, u kterého účtoval tehdejší Telecom za každou minutu spojení dost vysoké částky. Uživatelé se proto snažili čas strávený na internetu co nejvíce omezit – dopředu si připravil e-maily, které chtěli odeslat, rychle se připojili k internetu, odeslali připravené zprávy a stáhli si nově přijaté, uložili si pár webových stránek a rychle se odpojili. Přijatou poštu a stažené stránky si pak prostudovali off-line. Navíc ne každý měl doma počítač a ne každý, kdo měl doma počítač, měl aspoň vytáčený internet.

 

To byla živná půda pro vznik internetových kaváren. Nabízely na svou dobu poměrně slušnou rychlost připojení, během hodiny člověk stihl vyřídit a stáhnout za přijatelný peníz to, co by mu na dial-up modemu trvalo půl dne a stálo tím pádem peněz mnohem více. Poměr zisku vůči nákladům byl pro internetové kavárny velice příznivý. Konkurence začínala stlačovat ceny pevných přípojek dolů, jejich dostupnost pro domácnosti však byla stále omezená. A lidé byli v té době zvyklí na to, že každá minuta internetu něco stojí. Nebyl proto problém na nabídce krátkodobého placeného připojení v internetové kavárně docela slušně „rýžovat“.

Z placené komodity pozornost podniku

Postupem času se ale vytáčený internet i v Česku odporoučel na smetiště dějin a  s rozvojem nabídky kabelových televizí a ADSL přípojek od telefonních operátorů se stal standardem neomezený internet za nijak přehnaně vysoký pevný měsíční paušál. V domácnostech výrazně přibylo počítačů i internetových přípojek. K tomu přišly i mobilní operátoři s nabídkou paušálů u mobilního internetu a nastal také rostoucí popularita wi-fi a budování otevřených „zdarmových“ wi-fi sítí – ty nabízejí soukromé subjekty i některá města či městské části.

Model internetových kaváren se tak začal postupně obracet ve svůj opak. Zatímco internetové kavárny vznikly primárně jako místo, kde se prodává dočasné internetové připojení a kavárenské služby, jako nabídka nápojů a zákusků, jsou pouze doplňkem, přejaly jejich model mnohé normální kavárny či restaurace  v opačném gardu.

Ke své primární nabídce jídla a nápojů přidaly jako bonus pro hosty přístup k internetu přes místní wi-fi síť zdarma. V době, kdy wi-fi patří ke standardní výbavě notebooku a slušně vybavený notebook lze koupit v cenách kolem deseti tisíc korun, většině lidí stačí možnost připojit se, počítač si přinesou svůj. Situaci v našich krajích nezachrání ani zahraniční turisté, pro něž by mohla být internetová kavárna přijatelnou možností, jak se i mimo domov dostat na internet. Připojení k internetu v ceně je standardem i v menších hotelech, zdarmové připojení přes wi-fi je dnes již samozřejmostí třeba i v řetězcích rychlého občerstvení, jako je KFC či McDonald´s.

Provozovatelé internetových kaváren tak museli změnit do té doby jednoduchou strategii a přeorientovat se na jiné typy služeb – nebo skončili. Řešením se ukázalo být například propojení modelu klasické internetové kavárny s provozem počítačové herny.

Jak zajistit, aby technologický vývoj nezamával s vaším podnikatelským nápadem?

Pokud se chystáte založit své podnikání na podnikatelském nápadu, který je poplatný době a úrovni technologického rozvoje, měli byste mít na paměti že s rychlostí doby se zrychluje také její vývoj a proto byste měli klást velký důraz na sledování technologických změn a neustále hledat inspiraci v zemích, kde má technologický pokrok náskok před situací u nás a věnovat zisky z dosavadního podnikání na vlastní inovace.

Jen tak můžete zajistit vašemu podnikání budoucnost.

Nápad na podnikání přesně pro vás

Nabízíme vám pomoc při hledání nápadu na podnikání:

Databáze nápadů na podnikání

Více než 200 podnikatelských nápadů
s podrobným návodem, jak je realizovat.

3 měsíční přístup stojí 399 Kč vč. DPH

Získat přístup

E-book s praktickým návodem na hledání nápadu na podnikání

Na 12-ti stranách je přesně zachycen postup hledání a rozpracování životaschopného nápadu na podnikání do podoby záměru.

Jen za 150 Kč vč. DPH

Nápad na podnikání

Stáhnout e-book

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.