Okolní prostředí a jeho vliv na úspěch vašeho nápadu na podnikání

Vliv okolního prostředí na podnikatelskou činnost je neoddělitelnou součástí jakéhokoliv oboru podnikání. Jak poznat, kdy může podnikatelský nápad podlehnout vlivům externího prostředí a kdy pro vás může být okolní situace užitečná, se dočtete v následujícím článku.

Snažte se, aby váš nápad byl nadčasový

Když vaše podnikání nevychází přímo ze situace z vašeho okolí a chcete prostě podnikat v oboru, který jste vystudovali nebo vás baví, musíte o exkluzivitě vašeho podnikatelského nápadu přemýšlet ještě víc.

V tomto případě byste totiž měli mít přehled o tom, co nabízí vaše konkurence a měli byste dobře vědět, co lidem chybí. Není špatné vycházet z vaší vlastní zkušenosti a názorů vašich blízkých. Když si nevíte rady, nechte si vypracovat marketingový výzkum. Po zvážení okolích faktorů budete určitě schopni nabídnout služby či produkty, které půjdou na odbyt.

Jak nesplynout s okolím – příběh ze života

Mladá podnikatelka z Brna, Markéta Střechová, vystudovala obor zahradní architektury a po studiu se rozhodla věnovat vystudovanému řemeslu. Se zkušenostmi, které získala z prodeje  květin v květinářství při studiu se rozhodla otevřít vlastní obchod s květinami a dekorativním zbožím v centru Brna.

A to přestože se na stejné ulici funguje jiné květinářství a v blízkém okolí se nachází ještě další dvě. I tak se ale Markétinu obchodu daří dobře. Čím to je? „Nabízím lidem něco jiného, jiný pohled, a věci, které tu prodávám jsou jiné než v ostatních květinářstvích. Taky si zakládám na tom, aby květiny byly čerstvé a i když je obchod je malý a nevleze se tam všechno, každý může přijít a nechat si květiny objednat nebo dovést. Spíš je to o přístupu k lidem, než o šířce sortimentu kytek – ten v mém obchodu není velký, ale je zajímavý.“

 

Pod svou značkou Rosebud nabízí Markéta i další služby spojené s vazbou, rozvozem a aranží květin. Prodává produkty z Prahy či Vídně a má svůj osobitý styl. Nikdo v  Brně takovou službu nenabízí a tak v podnikání sklízí úspěchy.

V případě květin je dlouhodobý zájem zákazníků mnohem lépe předvídatelný, něž třeba při obchodování s elektronikou, ale každý z podnikatelských nápadů má svoje klady a nedostatky, které je třeba včas rozpoznat a řešit je, a na všechny má klíčový vliv okolní prostředí.

Co udělat pro to, abyste se svým podnikatelským nápadem uspěli?

Ať si to fázi hledání podnikatelského nápadu uvědomujete nebo ne, žádný podnik neexistuje ve vzduchoprázdnu, a proto je třeba si jej otestovat z hlediska externího prostředí. Pokud tak neučiníte a ponecháte v tomto směru vaše podnikání náhodě, nikdo vám nemůže zaručit úspěch, a to i kdybyste jinak vše dělali správně.

Nápad na podnikání přesně pro vás

Nabízíme vám pomoc při hledání nápadu na podnikání:

Databáze nápadů na podnikání

Více než 200 podnikatelských nápadů
s podrobným návodem, jak je realizovat.

3 měsíční přístup stojí 399 Kč vč. DPH

Získat přístup

E-book s praktickým návodem na hledání nápadu na podnikání

Na 12-ti stranách je přesně zachycen postup hledání a rozpracování životaschopného nápadu na podnikání do podoby záměru.

Jen za 150 Kč vč. DPH

Nápad na podnikání

Stáhnout e-book

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.