Nápad na podnikání: Muška jenom zlatá?

Štěstí se dá vyjít vstříc. Ukážeme vám cestu. Projít si jí a najít cíl, je už na vás. Tak vyrážíme.

Nápad sem, nápad tam

Nápad na podnikání je obecný pojem, ze kterého vůbec nevyplývá, jestli s ním budete úspěšní. Je to stejné, jako když řeknete „venku je hezky“, taky to ještě neznamená, že to bude nejlepší den ve vašem životě. Dokud mu nedáte svou energii, vizi a sny, je to jen prázdné slovo.

Nechci zbytečně filozofovat, ale abyste tu pověstnou mušku mohli chytit, je třeba vědět, proti jakému soupeři stojíte. Může mít v zásadě tři podoby: potřeba, kterou zatím nikdo nenaplnil; dovednosti nebo zdroje, které jste zatím nevyužili; nebo – po „Marshallovsku“ – poptávka, která převyšuje nabídku.

Svatá šestice

Zatím je to všechno úplně jasné, že?! Žádná složitost s nápadem na podnikání necloumá. Pravý čas na to to trochu zašmodrchat, protože nápad na podnikání a dobrý / potenciálně úspěšný / perspektivní (jak chcete) nápad na podnikání není to samé. Ten má, kromě výše zmíněná „svaté trojice“, i další minimálně tři žádoucí charakterové rysy.

 

Za prvé, má potenciál vygenerovat peníze (a to dost na to, aby se nejen pokryly náklady, ale zůstalo i dost pro vás). Podruhé, dobrý nápad na podnikání je v něčem nový. Pozor, nepleťte si pojmy s dojmy: nikdo vám neříká, že to musí být nějaký super-hi-tech-inovativní-originální nápad, úplně stačí nový (lepší) způsob prodeje (krásným příkladem jsou např. Zajíci v krabici, o kterých jsme psali v druhém čísle e-magu), nová vlastnost, přidaná hodnota, vzhled apod. No Silicon Valley. A nakonec, musí být žádoucí pro cílovou skupinu. Bez okolků řečeno, musí existovat někdo (a takových osob musí být dost na to, aby se vám podnikání rentovalo), kdo si výsledek vašeho nápadu koupí.

Najít nápad na podnikání (a o jeho realizaci ani nemluvě) prostě není tak easy peasy, jak se zdá, jinak by každý podnikal.

Příležitosti nechodí po horách, ale ani po lidech

Pokud budete mít štěstěnu na své straně, oči i uši otevřené, můžete zahlédnout nějakou podnikatelskou příležitost. Ona ale nepostojí, jen se mihne a zase zmizí. Když vám uteče, někdo vám ji přebere, protože jste po ní neskočili včas, nebo vás úplně mine, nezbude než ji objevit jinde nebo, a to je ještě složitější, aktivně si ji vytvořit. Pro vznik podnikatelské příležitosti musí proběhnout souhra dvou předpokladů – místa a času, které musí být příznivé. Je potřeba najít nápad, který přinese výrobek/službu právě na to místo, kde si najde strávníky v čase, kdy je po ní hlad. Zářným příkladem podnikatelské příležitosti, která prošla nedávno kolem, jsou slevové portály. Ten, kdo jí chytil za pačesy mezi prvními, si našel na trhu své teplé místečko. Následovatelé odpadávají jeden po druhém, protože předpoklad „dobrého“ či „perspektivního“ nápadu jim vyfoukl ten první. Pak už zbyl jen ten na kost oholený „nápad“.

Pokračování článku, kde se dozvíte, co při hledání nápadu pomůže, čtěte ZDARMA v e-magu Starting Up:

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.