Inspirujte se jednoduchými nápady, které dobyly svět

Víte v čem tkví předpoklady úspěšného podnikání? Stačí mít dobrý nápad na podnikání a k němu vhodně vytvořený podnikatelský záměr.

Podnikatelský nápad jako základní kámen úspěšného podnikání

Nemusíte být vynálezci parního stroje nebo žárovky, aby jste byli úspěšní podnikatelé. Podstatou úspěchu podnikatelského nápadu jsou jednoduché myšlenky a řešení. Jejich typickým znakem je to, že je nikdo před vámi nepoužil. Podívejte se na úspěšné podnikatelské záměry a jejich tajemství a nechte se inspirovat.

 

Příklady úspěšných podnikatelských záměrů

Stiskací knoflíky – patentky 

V roce 1903 dostal Jindřich Waldes nápad vyrobit stiskací knoflík, který by bylo možné připevnit a zase odstranit bez šití, aniž by se poškodila látka. Jeho společník následně vyvinul automat na jejich výrobu. Úspěch byl obrovský, během několika let jejich firma exportovala do celého světa. Ve třicátých letech 20. století vyráběly Waldesovy firmy polovinu veškeré světové produkce kovových patentek. 

Služba zákazníkovi mimo prodejnu 

Společnost Mountfield, významný prodejce zahradní techniky se po šesti úspěšných letech na trhu dostala do konkurenčního tlaku hobbymarketů. Společnost hledala změnu svého podnikatelského záměru. Rozhodla se dát lidem to, co jim řetězce dát nemohou – kvalitní prodejní a poprodejní služby a vytvořit systém, založený na službě zákazníkovi mimo prodejnu (zboží dovézt, předvést, zaškolit, smontovat, nabídnout sedmiletou záruku, aj.) . 

Montážní pás 

První Ford model T byl vyroben v roce 1908, pět let se vyráběl do té doby tradičním způsobem, tj. parta univerzálních pracovníků sestavila vozidlo. Vůz byl oblíbený a poptávka rostla, firma hledala způsob, jak zvýšit produkci. V roce 1913 ho našla. Zavedla zcela revoluční způsob výroby pomocí pásu, po kterém jel výrobek a zaškolení dělníci přidělávali jednotlivé díly. Snížily se nároky na kvalifikaci pracovníků, zrychlilo se tempo montáže. Automobilka dosáhla výrazného náskoku před konkurencí. 

Kypřící prášek 

Kypřící prášek se běžně prodával na trhu již před druhou světovou válkou. Prodával se však ve velkém balení, obdobně jako mouka nebo cukr v kilových baleních. Kypřící prášek není drahý a jeho spotřeba je nízká (cca 20g na 0,5 kg mouky). Rudolf – August Oetker dostal nápad rozdělit prášek do menších balení právě na 0,5 kg mouky. Cena tak malého balení byla zanedbatelná, proto mohla být navýšena na 10 feniků, což stále byla velmi nízká cena pro hospodyně. Vzhledem k nízké ceně hospodyně preferovaly nákup menšího množství před dlouhodobým skladováním kilového balení. Firma vydělala dvakrát, jednou na běžné obchodní přirážce, kterou uplatňovala u velkého balení, podruhé na navýšení zanedbatelné ceny na 10 feniků. Tento nápad stál u rozmachu firmy Oetker.

Linka Praha-Brno 

Linka Praha-Brno byla v roce 2004 plně obsazena řadou silných dopravců. Do tohoto prostředí vstoupila společnost Student Agency. Nápad byl jednoduchý a geniální jako všechny, na kterých je založen podnikatelský úspěch. Firma se rozhodl se nabídnout za stejnou cenu jako konkurence nesrovnatelně vyšší kvalitu. Nakoupila zahraniční, dobře vybavené autobusy, zavedla kulturu cestování (čistotu, vstřícnost řidiče, občerstvení, filmy a hudbu aj.). Konkurenci postupně vytlačila z trhu.

Pro podnikatelské nápady všední i zcela originální si přijďte na portál Nápad na podnikání.cz.

Nápad na podnikání přesně pro vás

Nabízíme vám pomoc při hledání nápadu na podnikání:

Databáze nápadů na podnikání

Více než 200 podnikatelských nápadů
s podrobným návodem, jak je realizovat.

3 měsíční přístup stojí 399 Kč vč. DPH

Získat přístup

E-book s praktickým návodem na hledání nápadu na podnikání

Na 12-ti stranách je přesně zachycen postup hledání a rozpracování životaschopného nápadu na podnikání do podoby záměru.

Jen za 150 Kč vč. DPH

Nápad na podnikání

Stáhnout e-book

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.