Franchising jako forma podnikání, aneb podnikejte pod známou značkou

Chcete podnikat, ale nejste si jisti, že se váš produkt bude prodávat? Zkuste franchising - získáte možnost prodávat již známý produkt, technologické a marketingové know-how i zázemí franchisora. Pokud vás možnost franchisingového podnikání zaujala, určitě si nenechejte následující článek ujít.

Franchising jako alternativa pro vlastní podnikání

Co je to franchising

I když není v České republice franchising rozšířený tak jako v zahraničí, poslední dobou se o tomto typu podnikání mluví stále více. Podle Evropského kodexu etiky franchisingu je franchising odbytový systém, jehož prostřednictvím se uvádí na trh zboží, služby a technologie.

Opírá se o úzkou a nepřetržitou spolupráci právně a finančně samostatných a nezávislých podnikatelů – franchisora a jeho franchisantů. Franchisor zaručuje svým franchisantům právo na využití jeho unikátní podnikatelské koncepce a zároveň jim ukládá povinnost provozovat obchodní činnost v souladu s touto koncepcí.

Franchisová forma podnikání se uplatňuje zejména v oblasti malého a středního podnikání. Lze ji použít pro osoby právnické i fyzické. Nejčastěji se franchising uplatňuje v obchodě, službách a v gastronomii.

Jak franchising funguje

V tomto způsobu podnikání existují dvě strany. Franchisor je ten, kdo nabízí svůj podnikatelský koncept, určuje podmínky a pravidla. Franchisant – druhá strana – je příjemce franchisy, využívá podnikatelského kow-how franchisora a rozšiřuje známou značku.

Jako franchisor, tedy autor franchisy, můžete expandovat na nové trhy a to s minimálními náklady i v zahraničí. Jako franchisant, nájemce a rozšiřovatel franchisy, můžete začat podnikání s mnohem většími šancemi na úspěch, protože začínáte s již rozšířenou značkou i s návodem, jak na to.

 

Základní myšlenkou franchisingu je "jednou vymyšlené stokrát prodat." Proces funguje tak, že franchisor nabízí franchisantům podnikatelský koncept „na klíč“ spolu s balíkem služeb pro úspěšné vybudování a řízení franchisových podniků. Každý pak dělá to, co umí nejlépe. Franchising je tedy založený na dělbě práce a specializaci mezi poskytovatelem a příjemcem franchisy. Jako takové s sebou franchisingové podnikání nese moho výhod ale i nevýhod, kterých by si budoucí franchisanti měli být vědomi.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.