Jak ušetřit na daních a v účetnictví

Vedení účetnictví není zrovna jednoduchá disciplína a ani náklady s ním spojené nejsou zanedbatelné. Jsou ale možnosti, jak ušetřit. A ty vám právě teď představíme.

A kde přesně můžete na daních ušetřit?

1 Využijte paušálních výdajů

Výhodné je, pokud máte příjmy z podnikání a nemáte téměř žádné náklady. Tyto paušální výdaje jsou buď 30%, 40%, 60% nebo 80% podle oboru, ve kterém podnikáte. Někdy je také výhodnější použít paušál i v případě, že nákladů je trochu více, než stanovený paušál, ale je k nim velké množství paragonů (paragony jsou na malé částky) a zpracování těchto dokladů by zabralo hodně času a vás by účetní služby vyšly mnohem dráž, než zpracování daňového přiznání paušálem.

 

2 Optimalizujte základ daně daňovou evidencí

V tomto případě je velmi důležité posouzení daňovým poradcem, co je pro živnostníka výhodnější – jestli uplatnění paušálu, nebo naopak vedení daňové evidence, protože při uplatnění paušálních výdajů si živnostník nemůže uplatnit v daňovém přiznání slevu na manželku a slevu na děti.

Více v článku Výdajový paušál nebo daňová evidence – co pro vás bude výhodnější od roku 2015?

3 Uplatněte všechny slevy, daňové zvýhodnění a nezdanitelné částky

Spousta živnostníků a podnikatelů ani neví, že si ve svém daňovém přiznání může uplatnit nějaké slevy (sleva na děti, sleva na studium, možnost odečtení úroků z úvěrů na bydlení atd.). Při konzultaci s daňovým poradcem, případně s  účetní se o všech těchto možnostech dozví.

Více v článku Recept, jak zaplatit na dani z příjmu co nejméně

4 Snižte základ uplatněním daňové ztráty

Daňový základ se může snížit vykázanou ztrátou minulých let. Musí jít ale o vykázanou daňovou ztrátu. Daňová ztráta se může použít na snížení základu daně následujících 5 let po vykázání. Odborník vám poradí, kdy je pro vás výhodnější použít odpočet ztráty a kdy je výhodnější použít slevy na děti, případně si nechat vyplatit bonus na děti.

5 Využijte vyšších daňových odpisů

Existují rovnoměrné a zrychlené daňové odpisy. Podnikatel (živnostník) se může rozhodnout, které odpisy chce použít. U každého nově nakoupeného hmotného majetku je možnost uplatnit jak zrychlené tak rovnoměrné odpisy. Není nutné u všeho majetku uplatňovat odpisy stejně. Podmínkou je, že způsob odpisování se nesmí měnit.

6 Vytvořte rezervu na opravu majetku

Zákon o rezervách umožňuje, aby majitel hmotného majetku za určitých podmínek tvořil rezervu na opravu tohoto majetku. To znamená, že do nákladů (výdajů) se dají opravy majetku dříve, než proběhnou a tím se sníží daňový základ.

Článek připravila ing. Helena Komersová – Vilikusová, účetnictví Bilance.

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.