Certifikáty systémů řízení přinesou vaší firmě potřebnou prestiž a důvěru ze strany zákazníků

V současné době většina firem vyžaduje od svých obchodních partnerů různé certifikáty systémů řízení, které slouží jako nezdolné reference správného fungování firmy. Proč ale věnovat čas a především pak firemní finance na získání certifikátu? Protože certifikátem můžete jasně prokázat seriózní vztah ke svým dodavatelům a zákazníkům, demonstrovat, že máte své firemní činnosti a procesy pod kontrolou a bez neplánovaných výkyvů, vzbudit patřičnou důvěryhodnost a podpořit vysokou efektivitu.

Certifikace systémů řízení

Certifikát je důkazem, že ve firmě funguje systém řízení, který je prověřený nezávislým odborným orgánem. Navíc je to působivý a mezinárodně uznávaný podklad pro různé, hlavně obchodní, jednání.

Pro firmu se díky certifikátům otevírají nové možnosti pracovních trhů a slouží také jako vstupenka do dynamicky se rozvíjejícího společenstva partnerů se stejnými požadavky a nároky na kvalitu, životní prostředí a bezpečnost.

 

Snaha o trvalé zlepšováni výkonnosti je nejen hlavním cílem systémového řízení firem, ale taky přirozenou vlastností člověka, bez které by se naše společnost nerozvíjela tak prudkým tempem.

Jsou certifikáty systémů řízení pro vás?

Podle české databáze certifikovaných společností je v České republice v současnosti certifikovaných téměř 6 tisíc firem. Certifikaci podstupují společnosti už od dvou zaměstnanců, a není tak pravdou, že certifikace je jen pro „velké ryby“.

Proč se nechat certifikovat?

Možná ještě stále nevidíte hlavní přínosy, které by certifikace mohla přinést vaší firmě. To se teď pokusíme změnit.

K hlavním výhodám certifikace patří:

  • získaní zpětné vazby a zároveň nestranný a nezávislý pohled na způsob vašeho podnikaní a jeho dopady na moderní společnost,
  • efektivnější komunikace s obchodními partnery s cílem lepšího plnění jejich požadavků,
  • zvýšení zúčastněnosti zaměstnanců na dosahování vašich cílů a jejich vyšší motivace,
  • zvýšení odpovědnosti vedení společnosti,
  • nemalé zlepšení firemního image vůči klientům, obchodným partnerům a zákazníkům,
  • razantní zvýšení statusu vaší firmy na vašem trhu.

Co je třeba k získání certifikátu systémů řízení udělat?

Certifikace není nijak složitá a ani zdlouhavá. Proces certifikace je různí podle konkrétního certifikátu a dále podle typu a velikosti firmy, ale u malých společností trvá například u normy ISO 9001 už od dvou dní – 1 den pro prozkoumaní dokumentace + 1 den pro prověření plnění požadavků normy + následně 1 den pro jeden dohledový audit.

Samotná certifikace probíhá následovně:

  • Přípravná fáze

V této fázi zpravidla probíhá příprava firmy na certifikaci. V této fázi firma sama, anebo za pomoci konzultanta, monitoruje procesy, připravuje dokumenty (politika kvality a cíle, příručka kvality, dokumentované postupy apod.) a potřebné normou vyžadované záznamy.

  • Certifikační audit ve dvou fázích

1. fáze obnáší seznámení se s certifikovanou firmou, přezkoumání její dokumentace, záznamů a ověření základních požadavků uplatňovaných norem. V tomto kroku se prověřuje, zda-li je dokumentace certifikované firmy v souladu s požadavky dané normy a  s platnou legislativou.

2. fáze zahrnuje audit na místě, tj. fyzické prozkoumaní společnosti a obeznámení se s její činností. Při tomto kroku se prověřuje, zda je reálná činnost certifikované firmy v souladu s požadavky aplikované normy, s dokumentací a platnou legislativou.

Po úspěšné certifikaci následuje:

Ve druhém a třetím roku dále probíhá tzv. dohledový audit, cílem kterého je prověřit, že certifikovaný systém je udržován. Dohledové audity provádí zpravidla certifikační společnost, která vydala certifikát.

Před uplynutím třetího ročního cyklu, na který se certifikát vydává, je po podstoupení recertifikačního auditu platnost certifikátu prodloužená o další 3 roky. Cílem recertifikačního auditu je opakovaně prověřit celý systém řízení.

Certifikáty systémů řízení

Ilustrační obrázek certifikátu belgické certifikační společnosti AIB Vincotte pro normu EN ISO 9001:2008

 

Diskuze k článku

Přidat komentář
V diskuzi není žádný příspěvek. Vložte první komentář.

Praktické návody se vším všudy

ROZJÍŽDÍTE PODNIKÁNÍ?

Balíček Můj iPodnikatel vám s tím pomůže!

Nápady na podnikání

 

Praktické návody

Přehledné e-booky vás krok po kroku provedou všemi administrativními nástrahami při rozjezdu podnikání. Nezapomenete na nic důležitého.

Informace pro podnikatele

 

Užitečné pomůcky

Online aplikace pro tvorbu podnikatelského plánu, vzory smluv a aplikace pro správu objednávek vám zjednoduší život.

Podnikatel prosperuje

 

Spousta inspirace

Každý měsíc vám dáme nové číslo e-magu Starting UP + přístup k jeho starším číslům, videím a do databáze podnikatelských nápadů.

 

Řekněte mi o Můj iPodnikatel víc

Odběr novinek

Přihlaste svůj e-mail k odběru novinek z oblasti podnikání. Neposíláme žádný spam a můžete se kdykoliv odhlásit.

Kontaktujte nás

Napište nám e-mail.

E-mail: info@ipodnikatel.cz

Nebo se s námi spojte přes sociální sítě.

Google+    Twitter     Facebook

Sledujte nás

Jsme vám všude nablízku.